Tämän vuoksi ainakin minä kaipaan sinne signatureen olennaiset tiedot laitejärjestelyistä.
Tässä vielä 2018 kuukausittaiset tuotot. Toukokuussa silloin kertyi yli 66Kwh verkkoon.
Toukokuu on aina paras kuukausi. Aivan sama mitä meteorologit ja aurinkolaskurit sanovat, mutta noin on minulla ollut joka vuosi tähän saakka.
Mitä pienemmällä kulmalla valo paneeliin sitä pienempi on paneeliin osuva energia. Ilma lasi rajapintaan liittyy myös heijastussääntö joka on aika raaka paneelin pintaan nähden pienille tulokulmille.Savonius, tuo vaikuttaa järejelliseltä että suoraan aurinkoon näkyvä paneelipinta-ala kertoo paljonko valoenergia paneelille tulee mutta
miten paljon tyypillinen paneeli tämän edellisen lisäksi mahtaa olla heikompi sivusuunnan valolle vai onko sillä merkitystä mistä kulmasta valo tulee?
Mitä pienemmällä kulmalla valo paneeliin sitä pienempi on paneeliin osuva energia. Ilma lasi rajapintaan liittyy myös heijastussääntö joka on aika raaka paneelin pintaan nähden pienille tulokulmille.
En ole havainnut kenenkään meteorologin kommentoineen paneelituottoja. Paneelituotto ja valoisin kuukausi ovat tyystin eri asioita.Toukokuu on aina paras kuukausi. Aivan sama mitä meteorologit ja aurinkolaskurit sanovat, mutta noin on minulla ollut joka vuosi tähän saakka.
Minulla ainakin viime vuonna kesäkuu selkeästi parempi kuin toukokuu, 30% parempi.Toukokuu on aina paras kuukausi. Aivan sama mitä meteorologit ja aurinkolaskurit sanovat, mutta noin on minulla ollut joka vuosi tähän saakka.
Asut väärässä paikassa... Tosin koko maassakin toukokuu on keskimäärin parempi kuin muut kuukaudet. En ole kyllä sellaista laskuria nähnyt, joka asian myöntäisi. Niihin pitäisi kehittää jotain kokemusperäistä älyä pelkän paistekulman ja päivän pituuden laskemisen sijasta. Nyt kun alkaa ihan käytännön mittaustuloksiakin olemaan melko paljon koko maasta, niin se periaatteessa onnistuisikin.Minulla ainakin viime vuonna kesäkuu selkeästi parempi kuin toukokuu, 30% parempi.
Asut väärässä paikassa... Tosin koko maassakin toukokuu on keskimäärin parempi kuin muut kuukaudet. En ole kyllä sellaista laskuria nähnyt, joka asian myöntäisi. Niihin pitäisi kehittää jotain kokemusperäistä älyä pelkän paistekulman ja päivän pituuden laskemisen sijasta. Nyt kun alkaa ihan käytännön mittaustuloksiakin olemaan melko paljon koko maasta, niin se periaatteessa onnistuisikin.
Asut väärässä paikassa... Tosin koko maassakin toukokuu on keskimäärin parempi kuin muut kuukaudet. En ole kyllä sellaista laskuria nähnyt, joka asian myöntäisi. Niihin pitäisi kehittää jotain kokemusperäistä älyä pelkän paistekulman ja päivän pituuden laskemisen sijasta. Nyt kun alkaa ihan käytännön mittaustuloksiakin olemaan melko paljon koko maasta, niin se periaatteessa onnistuisikin.
Noissa tasakattovoimaloissa kesäkuu on ainoa jossa edellinen paneelirivi ei aamulla ja iltapäivällä varjosta takana olevia.