Mulle riittää tuo kilovattituntimittari, en ole keksinyt tuon kraafin hyötyä. Se on niin helppoa tälläisellä vanhan liiton miehellä kertoa voltti ampeerilla kun tehon haluaa tietää. Olen niitä Ohmin laki uskovaisia. Tiedän kyllä että muitakin uskontoja on.[/img]ToniA sanoi:Kääntyvät paneelit? Löytyisikö graafia siitä miten paneelit tuottavat päivän mittaan?
Vähä heikkoo on pelkällä jännitteen mittaamisella PV:n tehon määrittely, mitäs sulla muuten on nyt näin pilvisellä säällä se 'vastusten yli oleva' jännite?Savonius sanoi:Mulle riittää tuo kilovattituntimittari, en ole keksinyt tuon kraafin hyötyä. Se on niin helppoa tälläisellä vanhan liiton miehellä kertoa voltti ampeerilla kun tehon haluaa tietää. Olen niitä Ohmin laki uskovaisia. Tiedän kyllä että muitakin uskontoja on.
Kaikella kunnioituksella, mutta siis vastaus kysymykseen paljonko tuotto kasvaa kääntyvistä paneeleista on 'kyllä' ?Savonius sanoi:Mulle riittää tuo kilovattituntimittari, en ole keksinyt tuon kraafin hyötyä.ToniA sanoi:Löytyisikö graafia siitä miten paneelit tuottavat päivän mittaan?
ToniA sanoi:Kaikella kunnioituksella, mutta siis vastaus kysymykseen paljonko tuotto kasvaa kääntyvistä paneeleista on 'kyllä' ?
Hieno systeemi, harmi kun tuollaista ei kovin helposti saa tehtyä katolle, ainakaan jos rakennustarkastaja on sitä mieltä että paneeleiden pitäisi olla lappeen suuntaiset.
denzil dexter sanoi:"Aurinko-opas" nimisen kirjan mukaan kahden akselin seurantalaite tuottaa vuoden aikana lisäenergiaa noin 30%.
denzil dexter sanoi:"Aurinko-opas" nimisen kirjan mukaan kahden akselin seurantalaite tuottaa vuoden aikana lisäenergiaa noin 30%.
Samassa opuksessa sanotaan, että kesällä voi johonkin aikaan teoreettinen hyöty olla jopa 60%, mutta osa hyödystä menetetään seurantalaitteen syömänä energiana ja osa muuna vuodenaikana.ToniA sanoi:denzil dexter sanoi:"Aurinko-opas" nimisen kirjan mukaan kahden akselin seurantalaite tuottaa vuoden aikana lisäenergiaa noin 30%.
denzil dexter sanoi:Samassa opuksessa sanotaan, että kesällä voi johonkin aikaan teoreettinen hyöty olla jopa 60%, mutta osa hyödystä menetetään seurantalaitteen syömänä energiana ja osa muuna vuodenaikana.
Savonius sanoi:Kun varaaja alkaa lähennellä 90 astetta pitää löytää jotain tehtävää noiden seitsemän 240W paneelin sähkölle. Tuo termostaatiton sähkösavustin on oiva työkalu. Töpseli vaan kiinni paneelisähkön pistorasiaan ja tälläistä sieltä tulee.
I Love paneelisähköä. K...
Ps. Kyllä sillä kerääjälämmölläkin kalan kypsäksi saa mutta väri jää haileaksi. I Love myös keräimiä.![]()