Savonius sanoi:Vaikka onkin paistanut ei tämä ihan paisteista ole ollut. Kuutisen viikkoa sitten kytkin varastossa olleen AE Conv. 500 samoihin paneeleihin missä se toimi viime syksyn moitteetta. Tuotettuaan runsaan kilovatin laukesi AC puolen sulake. Hankin laitteen viime kesänä. Tarkistin toisen laitteen kanssa että johdotuksessa ei ollut vikaa.
Olen nyt muutaman viikon lähetellyt sähköpostia tehtaalle +jättänyt yhteydenottopyyntöjä mutta minkäänlaista vastausta en ole saanut.
Nyt olisivat neuvot tarpeen.
Torakka sanoi:Savonius sanoi:Vaikka onkin paistanut ei tämä ihan paisteista ole ollut. Kuutisen viikkoa sitten kytkin varastossa olleen AE Conv. 500 samoihin paneeleihin missä se toimi viime syksyn moitteetta. Tuotettuaan runsaan kilovatin laukesi AC puolen sulake. Hankin laitteen viime kesänä. Tarkistin toisen laitteen kanssa että johdotuksessa ei ollut vikaa.
Olen nyt muutaman viikon lähetellyt sähköpostia tehtaalle +jättänyt yhteydenottopyyntöjä mutta minkäänlaista vastausta en ole saanut.
Saksa on paska maa. Kannattaisi ehkä pyytää jotain saksankielentaitoista soittamaan sinne. Itsekin lähetin pari kysymystä viime vuonna sinne enkä saanut vastausta, vaikka siis olin vasta ostoaikeissa. No tuli kyllä itsekin ostettua AEConversionit, ei sen puoleen. Muuten on pelittänyt hyvin, mutta kahdessa (pääsääntöisesti yhdessä) on mennyt joskus jumiin kirkkaalla paisteella (olisiko joku suoja, sillä 550W paneeliteho 500W invertteriin??) Toisaalta kahdessa muussa ei tuota ongelmaa ole ollut. Virtojen katkaisu ei auta vaan toiminta palautuu vasta yön jälkeen. Pilvisemmällä säällä toimii normaalisti eikä tuota jumia aina tule. Mittaan kolmea vaihetta erikseen, joten oletetusti ei-jumittavan kk-tuotto 30pv taaksepäin on nyt 45kWh, eniten jumittavan 29kWh ja 38kWh.
Juuri näin. Itsellä kokemusta ympäri maailmaa ja homma toimii juuri kuten VesA kirjoittaa.VesA sanoi:Torakka sanoi:Savonius sanoi:Vaikka onkin paistanut ei tämä ihan paisteista ole ollut. Kuutisen viikkoa sitten kytkin varastossa olleen AE Conv. 500 samoihin paneeleihin missä se toimi viime syksyn moitteetta. Tuotettuaan runsaan kilovatin laukesi AC puolen sulake. Hankin laitteen viime kesänä. Tarkistin toisen laitteen kanssa että johdotuksessa ei ollut vikaa.
Saksa on paska maa. Kannattaisi ehkä pyytää jotain saksankielentaitoista soittamaan sinne. Itsekin lähetin pari kysymystä viime vuonna sinne enkä saanut vastausta, vaikka siis olin vasta ostoaikeissa. No tuli kyllä itsekin ostettua AEConversionit, ei sen puoleen. Muuten on pelittänyt hyvin, mutta kahdessa (pääsääntöisesti yhdessä) on mennyt joskus jumiin kirkkaalla paisteella (olisiko joku suoja, sillä 550W paneeliteho 500W invertteriin??) Toisaalta kahdessa muussa ei tuota ongelmaa ole ollut. Virtojen katkaisu ei auta vaan toiminta palautuu vasta yön jälkeen. Pilvisemmällä säällä toimii normaalisti eikä tuota jumia aina tule. Mittaan kolmea vaihetta erikseen, joten oletetusti ei-jumittavan kk-tuotto 30pv taaksepäin on nyt 45kWh, eniten jumittavan 29kWh ja 38kWh.
Näihin suurvaltoihin pitää laittaa kaikki niiden omalla kielellä.. Puolaan puolaksi, Saksaan saksaksi jne. Ihan raakasti google translaattorilla jotain kieltä raiskaten. Ei sinne kannata muilla kielillä.. eivät ne osaa muita kieliä eivätkä osaa käyttää translaattoreita kun ei juuri tartte.
vesimies sanoi:Esimerkiksi Saksassa ainoastaan todella pieni osa ihmisistä osaa englantia edes välttävästi joten sinne pitää kirjoittaa Saksaksi.
Savonius sanoi:Vaikka kuinka yritin hyödyntää tuota tasavirtasähköä sähkösavustimella savustamalla kalaa ja krillaamalla sikaan niin en tuolle määrälle enää järkevää käyttöä löytänyt.
Savonius sanoi:Hoh hoh hoo. Vai alipainepumppua pitäisi viinankeittoon käyttää.