Mikä akku omakotitaloon?

intelops

New member
Ostolinkki? Onko LFP akkua vai jotain paukkuherkkää? Kauanko kesti tulla suomeen ja oletko ylipäätään saanut tavaran ja kuinka toimii, käyttökokemusta varmaan jo kertynyt? Millanen BMS, paljonko maksoi lisää? Onko kamat vielä saatavissa samaan hintaan?

Semmoinen n. 10kwh (~8.5kwh käytännössä siis) halvalla on hakusessa. Muita vermeitä (hybridi/normi Grid-Tie) ja paneleita (340w) olisi varastossa, jos jotakuta kiinostaa..

T: http://eerin.fi/

https://www.alibaba.com/product-det....7724857.topad_classic.d_image.423e1add86ULwH

Noista poiketen omat akkuni ovat Catl-soluja, kun kävi tuuri ja alkuperäiset olivat loppuneet, niin laittoivat paremmat akut tulemaan. Oikeastaan muita ei kannata enää tilatakaan. Tavara tuli kuukaudessa ja toimii erinomaisesti. Nämä siis matkailuautossa.

Nykyisin tulee alvit päälle, joten kulta-aika meni, mutta on ne silti halvempia kuin suomesta. 997 dollaria maksoi akut näköjään kun tilasin.

Bms on 150a Daly
 

eros

Member
https://www.alibaba.com/product-det....7724857.topad_classic.d_image.423e1add86ULwH

Noista poiketen omat akkuni ovat Catl-soluja, kun kävi tuuri ja alkuperäiset olivat loppuneet, niin laittoivat paremmat akut tulemaan. Oikeastaan muita ei kannata enää tilatakaan. Tavara tuli kuukaudessa ja toimii erinomaisesti. Nämä siis matkailuautossa.

Nykyisin tulee alvit päälle, joten kulta-aika meni, mutta on ne silti halvempia kuin suomesta. 997 dollaria maksoi akut näköjään kun tilasin.

Bms on 150a Daly
Hmm, kiitoksia, meinaat, että Catl on parempi, kuin Lishen? Entäs eve?

Nykyisin nuo maksaa kuskauksen kanssa 1998eur suomeen + alvit (siis 16kpl=48v). Sulla autossa ilmeisesti 24v, joten ei ole paljoa noussut..
Matkailuautossa ei tule sellaista syklistä kulutusta, kuin talon sähköissä, että joka yö reilut 250vrk/a ajetaan melko syvä sykli akustoon..

Mitenkä matkailuautossa akusto talvella, onko lämpöisessä vai annatko olla vain pakkasessa? (kun tyypillisesti sietävät vain -20C)

T: http://eerin.fi/
 

eros

Member
Auto on lämpimässä talvisäilössä. Catl on ainoa noista jotka tesla hyväksyi.
Siis turvallisuusnäkökohdat olleet vaakakupissa? Mä arvuuttelin noita syklinkestävyyksiä eve:llä ilmeisesti 12000 sykliäkin kestävää pukkaamassa myyntiin..

Edit: Ne turvallisuus yms. seikat vaihtelee varmaan kennotyypistä toiseen?? Eli minkähän kennon(t) Tesla valkkasi kelpuutettaviksi? Ja sitten kysymys onko Tesla sellainen auktoriteetti, jonka tuloksia voi suoraan hyödyntää kodin energiavarstoon?

Edit2: googlaamalla näyttäisi, että energiatiheys on ollut ratkaisevassa roolissa, CATL mahdollisesti päässyt lähelle 200wh/kg yleisen 140wh/kg LFP tehotiheyden sijaan. Eli "ei kannata ostaa muita" ei päde stationääriakkuihin, niissä kannattanee tuijotella edelleen syklinkestävyyksiä.

T: http://eerin.fi/
 
Viimeksi muokattu:
Ylös