Kvarttaali

rotzi

Well-known member
Miksi ihmeessä verkkoyhtiö vaivautuisi, kun se ei itse tuosta kostuisi centin centtiä? Toki sitten tekee, kun laki määrää, viimeisellä viikolla.
Toiset vaivautuu ja toiset ei jotkut jo yli vuoden, mutta myyjä ei sitä tee ... ne vaan laskuttaa sen mukaan mitä verkkoyhtiö kertoo, nykyään hubin kautta.

Aurinkoinen

Active member
Toiset vaivautuu ja toiset ei jotkut jo yli vuoden, mutta myyjä ei sitä tee ... ne vaan laskuttaa sen mukaan mitä verkkoyhtiö kertoo, nykyään hubin kautta.
Meillä on kaupungin kokonaan omistama energiayhtiö, joka myy sähköä ja tällä tytäryhtiö, joka hallitsee sähköverkkoa. Olen muutaman kerran soitellut tämän verkkoyhtiön johtajalle, joka vastaa esim. näistä netotusjutuista. Jostain syystä hän vaikuttaa erittäin katkeralta meitä pientuottajia kohtaan. Kutsun tätä johtaja Mulkvistiksi, vaikkei se hänen oikea nimensä olekaan. Tämä on sellainen jääräpää, että ennemmin Putler perääntyy Ukrainasta kuin hän antaa luvan netotukselle. On se varmaan kova paikka, kun joulukuussa kuitenkin joutuu periksi antamaan.

Aurinkoinen

Active member
Jälleen tuli nähtyä, että kuukaudet eivät ole veljeksiä. Tammikuun tuotanto oli tammikuiden vertailuhistorian toiseksi heikoin, helmikuu oli heikoin ja maaliskuun tuotanto hakkasi nyt toiseksi jääneen yli 30 %. Samalla ensimmäisen kvartaalin tuotto meni kaikkien aikojen kärkisijalle reilulla 20 prosentin erolla seuraavaan. Lisäksi myydystä sähköstä on maksettu huippuhintoja aiempaan verraten, joten kai tässä on jonkinmoisen myhäilyn paikka.

SavonSähköSeppo

Active member
Jälleen tuli nähtyä, että kuukaudet eivät ole veljeksiä. Tammikuun tuotanto oli tammikuiden vertailuhistorian toiseksi heikoin, helmikuu oli heikoin ja maaliskuun tuotanto hakkasi nyt toiseksi jääneen yli 30 %. Samalla ensimmäisen kvartaalin tuotto meni kaikkien aikojen kärkisijalle reilulla 20 prosentin erolla seuraavaan. Lisäksi myydystä sähköstä on maksettu huippuhintoja aiempaan verraten, joten kai tässä on jonkinmoisen myhäilyn paikka.
Tammi/helmikuu täällä päin yleensä melko nollaan olluna. Lumenpoistoista huolimatta.

Mutta maaliskuu 2021 217kwh ja 2022 350kwh. Ohan tuossa lisäystä aika tavalla. Myyntihinnat ollu kyllä mukavan korkeat, mutta suurinosa mennyt kyllä omaan käyttöön.

Silti tosiaan sellanen hjuva fiilis tästä alkuvuodesta täälläkin. 👌🏼

Aurinkoinen

Active member
Jossain ketjussa, en muista missä, rutisin siitä, kun sähkönmyyjäni oli viimeksi muistanut minua laskulla lokakuun alussa viime vuonna. Lasku oli minulle +merkkinen, eli myyjä jäi minulle velkaa reilut 32 euroa, joka luvattiin hyvittää seuraavassa laskussa. Tänään sitten löytyi postilaatikosta lasku, joka oli ajalta 1.10.2021 - 31.3.2022. Tältä ajalta oli myyjä velkaantunut minulle lisää 31,07 €. Eihän tuossa mitään, mutta kun tuon aikaisemman velkansa rapiat 32 € olivat lakaisseet maton alle, sitä ei löytynyt mistään. Olen nyt ollut myyjään yhteydessä asian tiimoilta. Vähän hidasta, kun sähköpostia joutuu käyttämään, mutta tuleepahan meriselitykset sitten kirjallisina. Puhelinta en viitsi käyttää, kun joutuisi soittamaan maksulliseen numeroon ja ryöstäisivät minulle kuuluvan korvauksen itselleen tätä kautta.