Samppa sanoi:Mistä tämä kova ja intohimoinen vastustus Suomalaista säädintä kohtaan? Vastaavia halpa/kallis valintojahan elämä on täynnä. Samat asiat ovat edessä auton, asunnon, kodintekniikan jne. hankinnoissa. Jokainen harkitkoon asiaa omien tarpeidensa ja investointipotentiaalinsa pohjilta. Todennäköisesti Exmorkin säädin on ihan toimiva kampe ja sopii mainiosti heille, joille hinta on kaikkein ratkaisevin tekijä. Jos on enemmän ns. tekniikkafriikki ja haluaa tarkemmin säätää ja seurata voimalaansa, niin silloin jokin muu vaihtoehto voi olla vahvemmilla.
Jos itse ottaisin jonkin asian vastuulleni, niin takuulla ottaisin asiat varman päälle. Kuvitelkaas tilanne, että jotain laitosta tilataan kymmeniä ja kokonaisuus otetaan halvimmilla komponenteilla, joita on tarjolla. Entäs sitten kun käytännössä jokin todetaankin toimimattomaksi. No tietenkin komponenttivalinnasta vastuussa olevan niskaanhan kaikki kaatuu. Jos toinen vaihtoehto on varmasti toimivat ja testatut komponentit, niin ainakin itse ottaisin tällaisessa tapauksessa varman päälle. Exmorkin myllyistä ja Finnpropin säätimistä on todistus, että pelaavat. Exmorkin säätimistä ei vielä toistaiseksi ole käytännön kokemuksia (täällä). Hyvä että noita Exmorkin säätimiäkin on nyt tulossa, joten tulevaisuudessa tilanne on eri. Jos säädin osottautuu toimivaksi, niin sitä uskaltanee ottaa jatkossa useampikin. Jonkun pitää tehdä aina tämä testaustyö.
En tällä hetkellä näe kovin hedelmällisenä tätä säädinkeskustelua, koska käytännön kokemuksia ei vielä juurikaan ole. Mielestäni tuomioiden aika on vasta sitten kun on käytännössä todettu mihin mikäkin säädin pystyy. Nyt täällä jaetaan syvällä rintaäänellä tuomioita ennen kuin asioita on edes käsitelty...
Minun mielestäni tällä hetkellä olisi järkevämpää kaivella näitä eri vaihtoehtoja ja vertailla niitä teknisten ominaisuuksien pohjalta. Tällaisen vertailun pohjaltakin voi toki jo jotain päätellä hinta-laatusuhteista. Mutta käyttökokemukset ratkaisevat lopulta pelin.
Jotenkin tuntuu, että täällä on osalla jotain henkilökohtaisia riitoja taustalla vaikuttamassa. Näin sivustaseuraajana aika erikoiselta muutoin tämä kirjoittelu vaikuttaa.
minä toivoisin että osoittaisit tämän vastustamis kohdan. Useampi on moittinut ko. Finnpron säädintä arvokkaaksi suhteessa taloudellisiin hyötyihin. Kukaan ei ole sanonut siitä ettei se toimisi ja on sen vuoksi huono ostos.
Ainoa jota on mustamaalattu on exmork tietämättä sen sielun elämästä. Johon oli myös viittaus poistetussa viestissä. Toinenkin tuli vielä mieleen jota viitattiin aivopieruksi tms. Energian varastoinnissa.
Kuten olen aikaisemmin olen sinulle yksityisviestitse kirjoittanut kaikkien ei tarvitse kaikista pitää mutta se on henkilön oma ongelma ei muiden ja se on hoidettava itsensä kanssa. Jos kuitenkin keskityttäisiin olennaiseen eli vertaamaan missä on tarkoitusperää vastaamaan ja asioiden tutkimeseen.
Kuitenkin pohjimmainen tarkoitus on tuottaa halvempaa energiaa kuin mitä tällä hetkellä verkosta saadaan.
Possun kysymys anterolle tuosta exmork vs. Finnpro on varsin aiheellinen ja olis mukava myös kuulla syy. siis miksi puhut exmorkin voimaloiden puolesta muttet ko. voimalalle tarkoitetun vasitun säätimen puolesta?