minulla ei ole tuulivoimalaa - vielä. Olen tutkinut jo muutaman vuoden ajan kotimaisia ja ulkomaisia voimaloita. Paras suomessa myytävistä, suomessa tehdyistä, on tuulen voimala- jossa finnpropin säädin!! Paras mutta kallis.Tosintuulessakin on ranskisgeneraattori.Olen tutkinut myöskin kiinalaisia vaihtoehtoja Antero R:n innoittamana.Exmork on hinta/laatu suhteeltaan hyvä. ts meille tullee varmasti exmork 5kw. Tosin kun mylly saapuu,vaihdan ruotsin kuulakeritehtaan kuulat akselille, eli rauta ja magneetit ok ,laakerit..?
Johtopäätös; jos exmorkin säädin on samanlainen kuin generaattori, mitä siinä voi tehdä.
Konepuolen ihmisenä tiedän että sähkö on sinistä ja sattuu ja senkin vielä,että sähkölaitteet toimivat savulla.
Senverran monta kiinasähkölaitetta on mullakin toiminut savulla,että tiedän olla spektinen..)
Exmorkin säätimessä houkuttelee halpa hinta( meitä kaikkia). olisi kiva saada faktaa ja kuvia uhoamisen sijasta.
Tehkää mielikuvatesti: Minne sijoitatte säätimen; meillä sisälle, minne teillä?, jos,toistan,jos käykin pahin sekanaario ja laite toimiikin savulla, missä savua siellä...asun hirsitalossa

missä te?
Täällä on (oikeitakin) ammatti-ihmisiä(olen huomannut)joilta olisi kiva saada kommentteja koska halpa hinta houkuttelee, älkää piilottako kynttiläänne säätimen sisään ihmiset!