Yksi tunti käyttöä joten en tiedäMites nokeentuminen?
Sen sijaan kondenssi joka tiivistyy siihen äänenvaimentimeen tule aiheuttamaan ongelmaa, se on ulkona...
On tilaa siirtää sisään kunhan autotarvikekaupat aukeavat
Yksi tunti käyttöä joten en tiedäMites nokeentuminen?
Eikös tuossa ollut bensiimoottori, joten nokeentumisesta ei ole suurta haittaa? Dieselin pakokaasuissa on aina nokea, kun tämän kokoluokan laitteista puhutaan, mutta putkimaiseen lämmönvaihtimeenkaan ei kovin paljon kerry nokea, kun pakokaasut puhaltavat pintanokea myös mukanaan. Moottorihan on rikki, jos pakokaasuissa on pikeä, joka saattaa muurata paksumpia noen ja pien kerroksia, joiden paksuuskasvu ei pysy kurissa. Toisaalta kondenssivesi auttaa noen pesemisessä pois, mutta dieselin kanssa riskinä on mahdollisten erillisten ohuiden kondenssipoistoputkien tukkeutuminen. Jos antaa kondenssiveden roiskua suoraan pakoputkesta pakokaasujen kanssa, kondenssi vain auttaa pakoputkiston pysymisessä puhtaana.Yksi tunti käyttöä joten en tiedä
Muutin asennelmaa siten että iso lämmönvaihdin poistui ja tilalle tuli muokattu halpisvaimennin, oli pakko saada pakokaasujen lämpötilaa kohoamaan lähelle 100C kondenssiongelman takiaSen sijaan kondenssi joka tiivistyy siihen äänenvaimentimeen tule aiheuttamaan ongelmaa, se on ulkona...
On tilaa siirtää sisään kunhan autotarvikekaupat aukeavat
Mikset lämpöeristänyt sitä pakosarjaa sieltä pakosarjasta lähtien.Muutin asennelmaa siten että iso lämmönvaihdin poistui ja tilalle tu
oisko sittenkin järkevämpi laittaa pakoputki alaviistoon eikä ylös, niin kondenssi valuu ulos eikä moottoriin. Kyllähän jopa ihan tavan autoista ajoittain valuu vettä pakoputkesta kun sitä on sinne kondensoitunut.Muutin asennelmaa siten että iso lämmönvaihdin poistui ja tilalle tuli muokattu halpisvaimennin, oli pakko saada pakokaasujen lämpötilaa kohoamaan lähelle 100C kondenssiongelman takia
Kaksi kertaa jouduin tyhjentämään moottori vedestä
Syy on ihan selkeä, kaikki pakokaasut pitää nousta metrin verran ylös ennen poistumista. Ja kondenssin poistamiseen ei ole muuta keinoa kun nostaa lämpötilaa...
Sekään ei pelkästään auta, kun sen on hanskattava myös ihan kevyellä kuormalla käynti. Lämpöä tulee nuukasti ja virtaama ei ole isoa. Eikä kaikkien osien eristely nyt ihan kakunpala ole. Voit kokeilla, jos et usko.Mikset lämpöeristänyt sitä pakosarjaa sieltä pakosarjasta lähtien.
Oletko jo todennut että 80A:n laturi pystyy tuottamaan lähes 100A isolla akkupankilla?Itsellä myös vastaava projekti aloitettu. Laturina 24V 80A. n. 2kW tehot.
Moottoriksi ostin erikoistarjouksesta Ducar 224cc / 6,4hp moottorin.
Oletko harkinnut joustavaa suorakytkentää, eli sellaista, jotka on käytetty oikosulkusähkömoottorin ja vesirengaspumpun välissä? Välityssuhdettahan ei tuollaisella saa muutetuksi, mutta esimerkiksi akseleiden pienen kohdistusvirheen usean suuntaisen värähtelynvaimennuksen ohella. Dieseleiden ruiskutuspumpuissa käytetään saman tapaisia, mutta vähemmän joustavia kytkentävälikappaleita, jotka sopivat pelkästään pyöriväsuuntaisten värähtelyjen vaimennukseen.Nyt versio 2:ssa on hihnaveto suurilla tuplaura hihnapyörillä joiden yhteispaino on 1,9kg, generaattori pyörii noin 35% kovemmalla nyt
Raskaat hihnapyörät toimivat vauhtipyörän tavoin, rauhoittavat käynnin mutta voimansiirtohäviö on selviö.
Laturi ei tee mitään käynnistysvaiheessa. Jos siinä on ongelmaa, niin se on ihan muualla ku siinä laturissa.Oletko jo todennut että 80A:n laturi pystyy tuottamaan lähes 100A isolla akkupankilla?
Toki hetkellinen mutta se hankaloittaa selvästi moottorin käyntiinlähtöä
Harva laturi on tyytyväinen polttomoottorin kierroslukuun. Kyllä sitä on nostettava reilusti.Oletko harkinnut joustavaa suorakytkentää, eli sellaista, jotka on käytetty oikosulkusähkömoottorin ja vesirengaspumpun välissä? Välityssuhdettahan ei tuollaisella saa muutetuksi, mutta esimerkiksi akseleiden pienen kohdistusvirheen usean suuntaisen värähtelynvaimennuksen ohella. Dieseleiden ruiskutuspumpuissa käytetään saman tapaisia, mutta vähemmän joustavia kytkentävälikappaleita, jotka sopivat pelkästään pyöriväsuuntaisten värähtelyjen vaimennukseen.
Autonlaturi herättää itsensä kun saavuttaa heräämis-kierrosluvun ja silloin säädin syöttää täyden magnetointijännitteen roottorille, minun tapauksessa 29,5V ja 72A (2120W) joka aiheuttaa moottorin sammumisen. Se kerrattuna +35% laturin kierrosluvun nostamisesta +hihnavälityksen häviö johtaa moottorin ylikuormittumiseenLaturi ei tee mitään käynnistysvaiheessa. Jos siinä on ongelmaa, niin se on ihan muualla ku siinä laturissa.
Heräämiskierrokset ovat niin paljon, että kyllä kone jo silloin käy. Eli ei voi vaikuttaa käynnistykseen. Kyllä sulla on tuossa selvemmin liian iso laturi - liian pieni kone tyyppinen ongelma.Autonlaturi herättää itsensä kun saavuttaa heräämis-kierrosluvun ja silloin säädin syöttää täyden magnetointijännitteen roottorille, minun tapauksessa 29,5V ja 72A (2120W) joka aiheuttaa moottorin sammumisen. Se kerrattuna +35% laturin kierrosluvun nostamisesta +hihnavälityksen häviö johtaa moottorin ylikuormittumiseen
Auton tyypillisellä vaihtovirtalaturilla tosiaan noin laturin parhaimmin hyötysuhteen kierroslukualueella (vaikkakin laturi lataa iloisesti paljon pienemmälläkin nopeudella, kunhan käytetään lähes täyttä magnetointia, jolloin laturi tosin tuskin herää ilman ulkoista akkupuskuria normaalin autokäytön tapaan), mutta itse törmäsin aikoinaan päinvastaiseen ongelmaan, kun käytin kolmivaiheoikosulkumoottorista kondensaattorimagnetoinnilla tehtyä laturia: polttomoottori ei tuottanut riittävää vääntömomenttia ensimmäiseksi tarkoitukseen vapaana olevan moottorin normaalilla kierroslukualueella (oli hommattava tilalle kaksinkertaiselle kierrosnopeudelle eli suurimmalle mahdolliselle suunniteltu moottori, jotta tehoa sai kohtuullisesti generaattorista ulos).Harva laturi on tyytyväinen polttomoottorin kierroslukuun. Kyllä sitä on nostettava reilusti.
Uudet autojen laturit heräävät itse jos akku on yhdistetty, niissä on aina jäännösmagnetointia jäljellä heräämiseen. Jos kytkee pois jännitessätimen on eri asia.Laturi ei tee mitään käynnistysvaiheessa.
Yhdessä viestissä olen selittänyt miksi suoraveto on ongelma:13 Tammikuu 2023Harva laturi on tyytyväinen polttomoottorin kierroslukuun. Kyllä sitä on nostettava reilusti.
Vastaan omaan viestiin...Uuden jännitessätimen kanssa muuttui selvästi, laturin speksit on nyt aika lähellä 60A ja 28.4V
Selvää on ettei halpismoottorin tuottama vääntömentti riitä kylmäkäynnistyksessä heti kun kuormana on 2kW. Kelpaa minulle, se on kuitenkin vain varavoimalaite