Tänään kun on satanut runsaasti tein pienen muutoksen lataus-puolittajaan että se olisi helpompi käyttää
Ja samalla testasin miten akkulaturi ja moottori suhtautuu 24V 280Ah:n LFP-akun lataamiseen
Tiesin jo aiemmin sen faktan (netti on täynnä niitä varoituksia) että auton laturi ei saa käyttää suoraan Li-akuston lataukseen ja totta se on:
Puoli-lataus kytketty ja moottori huutaa pakoputki punaisena 55A:n virralla joka ei laske ennen kun akkupaketti on täynnä ja BMS alkaa katkoa latausta;-)
Korvat ei sietänyt kun tunnin moottorin meteliä...
Eli ihan oikeaoppinen DC-DC säädin pitää olla tai invertteri-aggregaatin kautta LFP:lle tarkoitettu akkulaturi
Ja samalla testasin miten akkulaturi ja moottori suhtautuu 24V 280Ah:n LFP-akun lataamiseen
Tiesin jo aiemmin sen faktan (netti on täynnä niitä varoituksia) että auton laturi ei saa käyttää suoraan Li-akuston lataukseen ja totta se on:
Puoli-lataus kytketty ja moottori huutaa pakoputki punaisena 55A:n virralla joka ei laske ennen kun akkupaketti on täynnä ja BMS alkaa katkoa latausta;-)
Korvat ei sietänyt kun tunnin moottorin meteliä...
Eli ihan oikeaoppinen DC-DC säädin pitää olla tai invertteri-aggregaatin kautta LFP:lle tarkoitettu akkulaturi