Minulla käytössä Froniuksen ohmpilot, jolla saa kaiken ylimääräsen ajettua varaajan lämmitykseen. Varaaja minulla on puolitoista kuutiota ja kuutio lisää vielä vieressä venttiileillä erotettuna, että kaikki lämpö mahtuu pilvisen päivän varalle talteen. Nyt kuitenkin miettinyt nuita "kalliita" spotti sähkö tunteja ja haluttaisi ne hyödyntää myymällä. Ohmpilotista voi maksilämpötilan säätää, minkä jälkeen se sulkee syötön ja ylimäärä menee verkkoon. Aivan hyvä systeemi muuten, mutta kännykän/läppärin pitää olla kiinni samassa verkossa, missä ohmpilottikin on, jotta lämpötilaa voi säätää eli etäkäyttö ei onnistu. No tähän olen miettinyt seuraavan laisen ratkaisun: Laitan 3-vaihe kontaktorin ohmpilotin ja vastuksen väliin ja ohjaan sitä verkon yli ohjattavalla releellä -->
http://www.sonoff.fi/4ch-pro-wi-fi-rf/. Samalla kun virittelen tuon virittelen vanhat sähkövastusten ohjaukset, siten että tuo tulee mukaan, jolloin voi ottaa yön halvimmat tunnit verkosta varaajaan talvisaikaan. Minulla tuo rele jo on ja siihen tutustuin sen verran että siinä on aika hyvät ajastimet sun muut, mitä kännykkä äpillä voi veivata.
Varaajassa kaksi 6 kW vastusta alhaalla, joista toinen on nyt ohmpilotin vallassa ja toinen yösähköllä ohjattavissa päälle ja lisäksi 4,5 kW vastus yö/päivä sähköllä ohjattavissa ylempänä. Paneeleja 9kW edestä Froniuksen 6 kW invertteriin kytkettynä, 22 kpl paremmalla puolen lapetta ja 8 kpl ilta-auringon puolella. Talvisin lämmitän puukattilalla ja tämä setuppi on ensimmäistä kesää käytössä ja näin juhannuksen seuvussa ainakin lämpö riittänyt, kattoa sitten miten pitkälle syksyyn pääsee ennen kun pitää alkaa tulia virittelemään.