yleismies sanoi:Miten olette eristäneet ilmaputkia keräimeltä kohteeseen? Villalla? Ei millään?
Pähkäilijä sanoi:regu sanoi:Pähkäilijä sanoi:Mitäs mieltä arvon raati on mikä kerros pitäs mustamaalata vai kaikki kolme? Sauna Sadun edessä 2 kerrosta alumiiniverkkoa.
Tämän keräimen tuloksia haluan nähdä tulevaisuudessa.
niin minäkin edelleen...
tänään kävin mökillä pyörähtämässä. Keräimeen tuli syksyllä polykarbonaattilasi (tosin oli niin viileää ettei lasin ja rungon välissä ole mitään kun laitettiin kiinni, jeesusteippasin sauman umpeen väliaikaisesti) ja 15w aurinkokenno puhaltimelle. Aurinko kun oli 10 asteessa puhallin sentäs vähän pyörähteli mutta -14c näytti olleen sisäputken päässä ja kennon lasi huurussa. Useampi puu sai tappotuomion joten keväämmällä pääsee tarkemmin kattomaan miten tuo lämpöä tuottaa ja vuoden päästä kuukaus jälkeen talvipäivän seisauksen pitäs olla kokonaan auringossa viitisen tuntia.
jets sanoi:Mun pitäisi tehdä uusiksi tuo mun keräimeni. Vaan tarvittaisiin jostain edullista pleksiä tahi polykarbonaattia tai mitä vaan. Mistä olette näitä hankkineet?
Oletteko muuten eristäneet myös sivulaidat?
sam123 sanoi:jets sanoi:Mun pitäisi tehdä uusiksi tuo mun keräimeni. Vaan tarvittaisiin jostain edullista pleksiä tahi polykarbonaattia tai mitä vaan. Mistä olette näitä hankkineet?
Meniskö tuohon ihan kasvihuonemuovi?
jets sanoi:sam123 sanoi:jets sanoi:Mun pitäisi tehdä uusiksi tuo mun keräimeni. Vaan tarvittaisiin jostain edullista pleksiä tahi polykarbonaattia tai mitä vaan. Mistä olette näitä hankkineet?
Meniskö tuohon ihan kasvihuonemuovi?
No ei kait se semmoinen kestä ja ei taida niin tehokkaasti pitää lämpöäkään sen lootan sisällä. Jotain pleksiä tai vaikka jopa energialasia tms olen miettinyt.
Mullahan tuossa testiversiossa on ollut ihan vaan valokatetta, sen tiivistäminen oli rojekti sekin. Ja on huono kaikin puolin, tasainen pleksi, lasi tjsp on parasta.
jets sanoi:Mun pitäisi tehdä uusiksi tuo mun keräimeni. Vaan tarvittaisiin jostain edullista pleksiä tahi polykarbonaattia tai mitä vaan. Mistä olette näitä hankkineet?
yleismies sanoi:Pähkäilijä, miten paksu polykarbonaattilevy tuossa keräimessä on?
audiq sanoi:Miten tuollainen 2 mm levy pysyy ryhdissään? Eikö se vuoda lämpöä aika paljon? Mikäs sinulla oli levyn koko?
Omassani on 2730 mm x 1250 mm 16 mm kennolevy ja Vinkiltä sen hain. Mielestäni aika siistin näköinen etulevy. Ei näy kaikki yksityiskohdat levyn läpi.
Pähkäilijä sanoi:yleismies sanoi:Pähkäilijä, miten paksu polykarbonaattilevy tuossa keräimessä on?
Muistaakseen 6 millinen. Tarkoitusella otin vähän paksumpaa ettei ehkä hajoa jos tulee lumet katolta alareunaa vasten nojaamaan.
Täällä kehikko on on tehty 2"x5" joten en erikseen eristänyt sivulaitoja kun itsessään on puu eristeenä.
jaskiainen sanoi:--Alunperin siinä oli kaksi erillistä muovia, mutta otin alkuvuodesta sisemmän pois kokeeksi.
Siitä lähtien on aika kulunut paistetta odotellessa...
--