• Ilmaisenergia.info -foorumi yhdistetään Konekansa.net -foorumin osaksi vuoden 2025 aikana. LUE TÄMÄ pitääksesi käyttäjätunnuksesi voimassa, kiitos!

aurinkopanelien tma

Puuha

Well-known member
Voi, on niitä ja paljon. Moni rivitalo ja pienkerrostalo on suorasähkölämmitteisiä. Taloyhtiö ei anna välttämättä pumppua asentaa.

Noh, meilläkin puu on vielä halvempi kaikkineen kustannuksineen kuin ilppi ja sen kulutus.
 

arveccio

New member
Täällä puun hinta vuodessa 150€, sähköllä sama asia hoituisi (suoralla siis) 1500€ vuodessa. tuohon COP3 niin 500€ / vuosi joka on edelleen yli 3xpuulämmitys. Ja kun siinä lämpiää se käyttövesikin samalla. Lisänä vielä 2 kerrosta eli 2 pumppua tarvittais.
 

tengu

Member
Viime vuonna kun tein sähködiilin niin hinta 3,95c/Kwh.  Nyt naapurilta loppui määräaikainen sopimus ja teki uuden niin 5,49c/Kwh halvin. Ja hinta näkyy olevan nousutrendissä yhä. Kaikki tämä sataa puulämmittäjän taskuun  ;D
Lisänä tänä kesänä on kyllä hyvät oltavat ollut aurinkosähkön myyjillä kun pörssihinta pyörinyt huomattavasti normia korkeammalla.
 

rotzi

Well-known member
tengu sanoi:
Viime vuonna kun tein sähködiilin niin hinta 3,95c/Kwh.  Nyt naapurilta loppui määräaikainen sopimus ja teki uuden niin 5,49c/Kwh halvin. Ja hinta näkyy olevan nousutrendissä yhä. Kaikki tämä sataa puulämmittäjän taskuun  ;D
Lisänä tänä kesänä on kyllä hyvät oltavat ollut aurinkosähkön myyjillä kun pörssihinta pyörinyt huomattavasti normia korkeammalla.
on niitä vielä ollut 3.99snt/kWh@0€/kk ihan joku aika sitten...
 

sam123

Active member
Maalämpötalossa pitäiis -20 asteen pakkasilla lämmittää >60 kertaa takan että saisi nuohousmaksun maksettua. Niin ja puun pitäisi ilmestyä ilmaiseksi varastoon ja ilmaisen siivoojan käydä siivoamassa roskat. Eipä oo yli 5 vuoteen lämmitetty, eikä kyllä nuohottukaan  8)
 

jolla

Member
rotzi sanoi:
tengu sanoi:
Viime vuonna kun tein sähködiilin niin hinta 3,95c/Kwh.  Nyt naapurilta loppui määräaikainen sopimus ja teki uuden niin 5,49c/Kwh halvin. Ja hinta näkyy olevan nousutrendissä yhä. Kaikki tämä sataa puulämmittäjän taskuun  ;D
Lisänä tänä kesänä on kyllä hyvät oltavat ollut aurinkosähkön myyjillä kun pörssihinta pyörinyt huomattavasti normia korkeammalla.
on niitä vielä ollut 3.99snt/kWh@0€/kk ihan joku aika sitten...

eilen tarjosi lähimarketissa keltapaitainen mies, selässä luki helen, 3,95/kWh
 

tengu

Member
jolla sanoi:
rotzi sanoi:
on niitä vielä ollut 3.99snt/kWh@0€/kk ihan joku aika sitten...

eilen tarjosi lähimarketissa keltapaitainen mies, selässä luki helen, 3,95/kWh

Piruuttani itsekin netistä selaten Heleninkin paras 5,39. Pitää ihan uteliaisuuttaan nykästä hihasta kun seuraavaksi näkee sähkömyyrän. Oma diili tosin vuoden vielä voimassa
 
Ylös