Saksasta aurinkokamat 0% ALVilla

rotzi

Well-known member
ihan suora kopio erkkixc linkistä
<

Joskus tavaroista laskutetaan korkeampi alv​

Suomessa asuva Pertti tilaa panelin suuresta saksalaisesta verkkokaupasta. Kun Pertti maksaa tilauksensa ja täyttää osoitetietonsa, hän havaitsee, että tilauksen hinta on noussut. Pertti tarkistaa asian ja huomaa, että panelista on laskutettu Suomen alv (24 %) Saksan alv:n (0 %) sijaan.>
Olet ihan eri asian äärellä... muttei voi mitään.

Mekaniker

Active member
CopyPaste:

Joskus tavaroista laskutetaan korkeampi alv

Suomessa asuva Pertti tilaa panelin suuresta saksalaisesta verkkokaupasta. Kun Pertti maksaa tilauksensa ja täyttää osoitetietonsa, hän havaitsee, että tilauksen hinta on noussut. Pertti tarkistaa asian ja huomaa, että panelista on laskutettu Suomen alv (24 %) Saksan alv:n (0 %) sijaan.

Tähän olen viime aikoina törmännyt varsinkin AliExpress ja Ebay:n sivuilla: Tuotteen hinta esitellään ilman veroja ilmoittamatta siitä, kun siirryt maksuvaiheeseen niin 25% ALV lisätään tuotteen hintaan
Tämä on minun ajatuksen mukaan väärin joten puran sen kaupan samantien...

korsteeni

Active member
CopyPaste:

Suomessa asuva Pertti tilaa panelin suuresta saksalaisesta verkkokaupasta. Kun Pertti maksaa tilauksensa ja täyttää osoitetietonsa, hän havaitsee, että tilauksen hinta on noussut. Pertti tarkistaa asian ja huomaa, että panelista on laskutettu Suomen alv (24 %) Saksan alv:n (0 %) sijaan.

Tähän olen viime aikoina törmännyt varsinkin AliExpress ja Ebay:n sivuilla: Tuotteen hinta esitellään ilman veroja ilmoittamatta siitä, kun siirryt maksuvaiheeseen niin 25% ALV lisätään tuotteen hintaan
nämä on niitä oikeita kauppoja, kun antaa numeron niin tuote tulee sillä alvittomalla hinnalla, kaikki hoituu sitten suomessa suomen lakien mukaan
nuo pikkutekijät, lähinnä pikkutavaran välittäjät kikkailee tyyliin, myydään saksasta, toimitetaan kiinasta, kinastellaan rajalla ja suomi jää ilman alveja kun tavaran tultua myyjää ei enää ole, eikä sitä kiinalasta toimittajaakaan..........ja oravanpyörä pyörii

varikonniemi

Active member
CopyPaste:

Ebay lisää ALV:n hintaan maksuvaiheessa, mutta aliexpress on ainakin mulla aina näyttäny hinnat alvillisena.

-Teme-

New member
Tässähän on sama juttu kun alkoholin etäostossa. Jos ostat alv0 hintaan tuotteen saavuttua otat verottajaan (siis tulliin) yhteyttä ja teet ilmoituksen jonka perusteella määritellään maksu jonka maksat.
Verkosta ostaessa ja käytännössä osoitteen perusteella Suomalaiseksi tunnistautuneena maksetaan suomen alv kannan mukaisesti, kun myyjällä on myyntiä yli 10k€. Ostaessasi suoraan liikkeestä niin maksat paikallisen ALV mukaan

Viimeksi muokattu: