Jos arvata pitää, niin tulee.Tuleeko tuossa sama vääntö sitten kuin viinan kanssa tilatessa, että "kun alvia ei ole maksettu" niin se pitää maksaa suomessa?
Jos et hae paikanpäältä niin kauppa on velvollinen perimään Suomen alvin
alvi peritään loppukäyttäjältä, missä maassa sitten onkinOnko tämä nyt viimesimmän lakimuutoksen jälkeen? Aikasemmin ainakin maksettiin ALV ostomaahan
no kyllä se viime viikolla meni noin ja menee yhäNo ei se nyt noin mene todellakaan. ALV maksetaan siinä maassa jossa kauppa tehdään. Vielä vuos sitten se tarkoitti sitä maata jossa myyjä on ja myy tuotteen (vaikka ulkomaille). Nykyään se käsittääkseni tarkoittaa sitä maata jossa ostaja on.
.......
No ei kyllä mene. Yrität sanoa että jos menet saksaan ja ostat jotain sieltä, sun pitäs kertoa että hei, olen suomesta. Tilitä mulle suomen ALV? Nope.no kyllä se viime viikolla meni noin ja menee yhä
missä kohdin väitän >Yrität sanoa että jos menet saksaan ja ostat jotain sieltä, sun pitäs kertoa että hei, olen suomesta. Tilitä mulle suomen ALV? Nope.<No ei kyllä mene. Yrität sanoa että jos menet saksaan ja ostat jotain sieltä, sun pitäs kertoa että hei, olen suomesta. Tilitä mulle suomen ALV? Nope.
Huomaa se lain tulkintamuutos, jolla ollaan estetty ettei voi etänä ostaa toisen maan ALV:illa. Se tulkintamuutos on ettei sitä ole sinulle luovutettu ennen kuin olet vastaanottanut toimituksen, ja siten ALV tulee vastaanottomaassa. Kun aikasemmin se oli myyntimaassa.
käsittääkseni näin tuolla sepostinJuuri noin se toimii, jos myyjäliikkeen vuosimyynti on yli 10k euroa niin sen on käytettävä IOSS järjestelmää, jossa ALV maksetaan ostomaan perusteella. Mutta paikan päällä kauppaa tehdessä tietenkin maksetaan kauppamaan verot.
....
Alkaa olemaan tavara aika halpaa Saksassa. Vuoden alussa Saksan parlamentti vapautti aurinkokamojen ALVin. Eli ALV 0%.
Kannattaa katsoa mistä tilaa ja millä ALV:lla.
missä kohdin väitän
tässävaikka hakee paikanpäältä suomalainen tilittää alvin suomeen, saksalaisen ei tarvitse em tapauksessa maksaa suomeen eikä saksaan ostipa kummasta hyvänsä
suomalainen menee saksaan, ostaa alvittoman panelin, tulee suomeen, maksaa alvin
En minäkään noita alv-juttuja oikein ymmärrä mutta luulisin, että suomalainen kuluttaja voi ostaa Saksasta ko tavaroita sillä samalla paikallisella alvilla kuin saksalainenkin ja jos siellä ko tuote on vapautettu alvista kuten nuo paneelit, niin sillä samalla hintaa sen myös suomipoika saa sen paikan päällä ostaa ja tuoda Suomeen eikä siitä tarvii täällä alvia maksaa eikä minnekkään ilmoitella:suomalainen menee saksaan, ostaa alvittoman panelin, tulee suomeen, maksaa alvin
saksalainen tulee suomeen, ostaa panelin , vie sen saksaan, ei tarvitse maksaa alvia
olen niin yksinkertainen etten ymmärrä mitä tarkoitat, että väitän jotain, mitä...mutta olkoon
Ei kannata ostaa alvittomana Saksasta ja tuoda Suomeen, minä ostaisin Saksasta Saksan alvilla 0% ja toisin tavarat Suomeen enkä maksaisi Suomen alvia kun alvi on jo maksettu Saksaan.suomalainen menee saksaan, ostaa alvittoman panelin, tulee suomeen, maksaa alvin
saksalainen tulee suomeen, ostaa panelin , vie sen saksaan, ei tarvitse maksaa alvia
ihan suora kopio erkkixc linkistäEi kannata ostaa alvittomana Saksasta ja tuoda Suomeen, minä ostaisin Saksasta Saksan alvilla 0% ja toisin tavarat Suomeen enkä maksaisi Suomen alvia kun alvi on jo maksettu Saksaan.
Näin yksinkertaista.![]()