• Ilmaisenergia.info -foorumi yhdistetään Konekansa.net -foorumin osaksi vuoden 2025 aikana. LUE TÄMÄ pitääksesi käyttäjätunnuksesi voimassa, kiitos!

Kysymys paneelin jännitteestä vs. säädin / akku

Reipas fossiili

New member
Hei,

Ajelen lyhyen matkan soutuveneellä ja sitä varten minulla on sähköperämoottori. Käytännöllisyyden lisäämiseksi (-ja rosvojen kiusaksi) liimasin keskipenkkiin oikein pieteetillä joustavan paneelin. Kytkennän jälkeen lataussäädin vilkutti "Fault"- valoa ja suureksi harmikseni huomasin, että paneelin "voltage at open circuit" (Voc) on vain 10.4 V. Eli käsitykseni mukaan jännite on säätimelle ja ehkä 12 V akulleni liian pieni. Onkohan asialle tehtävissä muuta kuin yläjyrsimellä tms. vaihtaa paneeli suurempijännitteiseksi ?

Neuvoista kiitollisena,

Mikko
 
Ylös