Reipas fossiili
New member
Hei,
Ajelen lyhyen matkan soutuveneellä ja sitä varten minulla on sähköperämoottori. Käytännöllisyyden lisäämiseksi (-ja rosvojen kiusaksi) liimasin keskipenkkiin oikein pieteetillä joustavan paneelin. Kytkennän jälkeen lataussäädin vilkutti "Fault"- valoa ja suureksi harmikseni huomasin, että paneelin "voltage at open circuit" (Voc) on vain 10.4 V. Eli käsitykseni mukaan jännite on säätimelle ja ehkä 12 V akulleni liian pieni. Onkohan asialle tehtävissä muuta kuin yläjyrsimellä tms. vaihtaa paneeli suurempijännitteiseksi ?
Neuvoista kiitollisena,
Mikko
Ajelen lyhyen matkan soutuveneellä ja sitä varten minulla on sähköperämoottori. Käytännöllisyyden lisäämiseksi (-ja rosvojen kiusaksi) liimasin keskipenkkiin oikein pieteetillä joustavan paneelin. Kytkennän jälkeen lataussäädin vilkutti "Fault"- valoa ja suureksi harmikseni huomasin, että paneelin "voltage at open circuit" (Voc) on vain 10.4 V. Eli käsitykseni mukaan jännite on säätimelle ja ehkä 12 V akulleni liian pieni. Onkohan asialle tehtävissä muuta kuin yläjyrsimellä tms. vaihtaa paneeli suurempijännitteiseksi ?
Neuvoista kiitollisena,
Mikko
