Aurinkoinen
Active member
Kyllä ne jo ovat lihottamassa laihaa pankkitiliäni.Ootko saanu nuo rahat jo itelles?
Kyllä ne jo ovat lihottamassa laihaa pankkitiliäni.Ootko saanu nuo rahat jo itelles?
ei ole jenkeillä ulkomaan valloitus onnistunut, teki fortumitLumo energia lopettaa toimintansa
![]()
Jälleen yksi sähköyhtiö nurin: 70 000 asiakkaan Lumo Energia lopettaa toimintansa – kuluttajan on vaikea nähdä riskejä ennalta, sanoo Energiaviraston johtaja
Toimitusjohtaja Otto Savastin mukaan yhtiö asiakkaineen pyritään myymään. Jos se ei onnistu, kuluttajan pitää itse huolehtia uuden sähkösopimuksen hankkimisesta.yle.fi
Sama Lumme-energia meillä?Jaa, kyllä mulla ainakin on samalla laskulla ensin ostoni rivit ja sitten myyntini rivit ja loppulaskuna noiden summa joko maksua tai hyvitystä...
Juu Lumme, mikä sinulla on laskutusväli?Sama Lumme-energia meillä?
Jos näin niin johan on kummaa laskutuspolitiikkaan heiltä..![]()
Joka kuukaus.Juu Lumme, mikä sinulla on laskutusväli?
Sama ja se on ollut heidän kanssa alusta asti, alkaen jotais 2 vuotta sitte.Joka kuukaus.
Oho...tuohan meinaa ihan paperirahhoo reippaasti kun ottaa huomioon kwh-määrän ja pitkään korkeella pysyneen spot-hinnan.Tältä vuodelta Lumo Energialla 2038,59 kW hyvittämätöntä ylituotantoa meitsin paneeleista.Taitaa sitten tuokin jäädä saamatta kun toiminnot loppuu.No elämä on.
Nyt tuli robocapitalilta maksuyhteyden lähettämispyyntö.Minulle Lumme ei ole maksanut. Onkos sinne pitänyt ilmoittaa pankkiyhteys sitä varten?
Mitäs huomenna tapahtuu? Keli tyyntyy taas vai?![]()
Loviisan voimalaitoksen reaktorit pysäytetään kerran vuodessa vuosihuollon ajaksi. Vuonna 2022 vuosihuollot toteutetaan kakkosyksiköllä 7.8.-7.9. ja ykkösyksiköllä 17.9.-7.10
Mihinpäin suomea olet paneelikenttää suunnittelemassa?Moro
Kenellä olisi se hyvä kristallipallo joka tietäisi että onko tulevaisuudessakin tällaisia kausia ennustettavissa että myydyn aurinkosähkön hinta on pilvissä.
Tuolla toisaalla kun kerroin harkitsevani n.8-9 kWp "setin" hankkimista vaikka tämä nykyinen 3,3 kWp:n on laskennallisesti oikean kokoinen meidän huushollin n. 10 000 kWh:n kulutukselle.
Tästä nykyisestäkin menee ainakin nyt kun ei vielä Elenialla ole netotusta myyntiin sähköä mutta kun olen laskenut varovaisen pörssisähkön myynnin sijoituksen koroksi n. 6 % ja kun se tienattu raha tuotosta jää sähkön myyjälle ja tulevia laskuja tasoitetaan jemmassa olevalla rahalla niin jospa se vähän tuottaisi.
En ole varma olenko laskenut ollenkaan asiaa oikein (toivottavasti) mutta vaffasti olen tätä uutta paneelikenttää suunnitellut,toistaiseksi asia on kiinni kalliista asennuksesta jota on tarjottu,22 paneelin asennus + muut asennustyöt 1980-2200 € joka mielestäni on aika kova raha,saapas näkee.
Mitä oletten mielipuolta ajatuksistani.