• Ilmaisenergia.info -foorumi yhdistetään Konekansa.net -foorumin osaksi vuoden 2025 aikana. LUE TÄMÄ pitääksesi käyttäjätunnuksesi voimassa, kiitos!

Korsteeni

Mekaniker

Well-known member
Minulla on vastakohta:
Kaksi päivää s-pörssi nollassa ja paneelit tuottaa täysillä...
Eli kaksi päivää on klapikone käytössä ja sähkövastus autotallin kattilassa ollut päällä
Kaikki akutkin on 100% latauksessa
Huomenna on toisinpäin taas, akuilla mennään ellei aurinko paista

korsteeni

Well-known member
laitoin varaajaan hieman antureita tiheämpään, olisko parinkymmenen sentin välein

1742905870733.png

korsteeni

Well-known member
nähtäväksi jää kui pehmeä silikoni tiiviste kestää.
oli helppo vaihtaa kun lähtikin pyörimään vastuksen jengasta vaikka se oli liimalla

1742926708204.png

korsteeni

Well-known member
tänään kulutus tulee jo nyt klo 9 taivaalta, akut täynnä ja autokaan ei latausta vailla ja sähkön hinta hipoo puolta euroa
ollaan vaiheessa jossa puun kulutuksen korvaaminen alkaa aurinkovoimalla
näillä näkymin tällä setillä keskimääräisillä paistepäivillä 6 - 8 viikon kuluttua puut korvautuu 100% aurinkoenergialla
20 tammikuuta kirjoittelin ^
maaliskuun 15 lähtien myös lämmitys hoitunut paneleilla, puut säästyneet
elikkä kaikki tarvittava energia auton latauksineen tullut paneleista
päivällä jo pituutta eikä kymääkään luvassa jotta luulen että syksyllä sitten vasta haloilla

Aurinkoinen

Active member
Ei täälläkään pannuhuoneessa ramppailla, vaikka tänäänkin jotain 5 - 6 kiloa leppää + raitaa poltetaankin. Vesi ei sillä paljoakaan lämpene mitä nyt patterit hiukan haaleita ovat. Puita en ole punninnut, eikä minulla ole siihen sopivaa vaakaakaan. Melko tyyriitä ovat digi vaa'at ja kymmennysvaaka on niin isokokoinen rohjo, ettei sitä taloon tuoda.