Kerrataampas vähän! Kaikki nyt ei oikein ymmärrä mitä minä oikein alunperin meenasin....
Aloitetaan anturasta: normaali hyvin eristetty antura ja sokkeli (noin metrin korkuinen), sisäpuoli täytetty hiekalla/soralla, jonka seassa keruu/latausputkisto ja tietenkin viemärit. Sorapatjan päällä normi tai parempi lattia eristys ja sitten normi lattiavalu, jossa normi vesikiertoinen lattialämmitys. Ei mitään ilmatiloja missään, vaan normi maanvarainen lattia....
Eli kun ja jos tuon soraläjän saa lämpiämään ylimääräisellä energialla(esim. aurinko) noin 20-30 asteiseksi. Millä vehkeellä tuosta 20-30asteesta saadaan esim. 55asteista käyttövettä??? Sehän käy suoraan lattialämmitykseen ja käyttöveden esilämmitykseen.
Olen kolmelle eri mlp toimittajalle esittänyt tuon kysymyksen ja kukaan ei siihen osannut sanoa mitään, ei kuulemma ole ikinä tullu eteen.... Pari toimittajaa lupas selvittää asian tehtaalta "viisaammilta" ja soittaa kun jotain selviää.... Saas nähhä....
Itse olen pähkäillyt asiaa ja pyöritellyt mlp:n toimintaperiaatetta ja minun äly pysähtyy tuohon höyrystimeen, miten siinä käy kun keruunesteen lämpötila on 30astetta??
Onko olemassa joku tietty lämpötila missä höyrystin vielä toimii vai pitääkö mlp:tä "ruokkia" sopivan lämpöisellä keruunesteellä säätöventtiilillä? niin sanottu menoveden lämpötila?? Miten mlp:n hyötysuhde käyttäytyy keruunesteen ollessa lämpimämpää? Luulis ainakin kompuran pääsevän vähemmällä työllä??
Tosiaan pilp tekee käyttövettä (noin 50astetta) 30asteesta! Millähän tavalla se toimii????
Löytyskö keltään ajatuksia tai ideoita asian suhteen...