Paneelien asennuksesta 2023

Lurkus

New member
Mahtaako olla asentajilla luvat kunnossa?

Vilpellä taitaa olla ihan solar-läpivientejä:

Taitaa olla kunnossa ainakin näennäisesti. Lienee suurimpia asennusfirmoja suomessa. Pettynyt olen silti laatuun. Toi ei taida mun tiilikaatoon käydä, kun on mallia Pfanne doppel-s. Persiilleen asennus meni muutenkin.

Lurkus

New member
Noniin. Tänään on jo panelit katolla. Sähkömies meni vaihtoon. Uusi olikin siten ihan asiallinen ja ammattitaitoinen. Purki edellisen viritelmät ja teki uusiks. Selvis vaan että edellinen sähkäri tosiaan rikkoi vertinkin niin sitä sitte odottelemaan. Lupasivat soittaa asennusfirmasta mut mitään ei ole kuulunut. Hienoa toimintaa. Kenttäkin vähän vinossa. Reklamoidaan lisää...

Järwä

New member
Noniin. Tänään on jo panelit katolla. Sähkömies meni vaihtoon. Uusi olikin siten ihan asiallinen ja ammattitaitoinen. Purki edellisen viritelmät ja teki uusiks. Selvis vaan että edellinen sähkäri tosiaan rikkoi vertinkin niin sitä sitte odottelemaan. Lupasivat soittaa asennusfirmasta mut mitään ei ole kuulunut. Hienoa toimintaa. Kenttäkin vähän vinossa. Reklamoidaan lisää...
Olis kiva kuulla lisää mikä kaikki meni vituiks.

Lurkus

New member
Olis kiva kuulla lisää mikä kaikki meni vituiks.
No katotaan ku saadaan panelisto verkkoon ni kerätään sitte loppusaldo teksteiks. Lisätään nyt kuitenki että ostin mielestäni suht ok täysmustat panelit. Melko arvokkaat. Ne tämä eka sähkäri kanto talon viereen tiiliseinää vasten soralle pystyyn. Rumaksihan ne reunat meni ja nyt vielä asennettu niinpäin että rupinen reuna näkyy pihalle:)

SavonSähköSeppo

Active member

Ja firman nimi oli? 🤔

varikonniemi

Active member
Otan osaa, niin monessa tilanteesa elämässä on tullut eteen että jos haluat jonkun tehtyä kunnolla, niin teet sen itsee. Tai isolla todennäköisyydellä taistelet siitä enemmän tai vähemmän kuka korvaa mitäkin kun asiat meni vituiks.

Voi kuulkaa jos tietäsitte minkälaisten sähköäasentajien kanssa oon tehny "työtä" aikasemmin kun se oli vielä laillista ja tulivat tarkistamaan mun tekemät asennukset. Viimesin "kunnia" kutsua semmonen oli kun asensin akuston ja verkonvaihtokytkimen. Se oli alkamassa tarkastaa mun tietokonekotelon kokosta 2kW 1 vaihe UPS:sia 3-vaihe talo UPS:ina. Piti "kädestä" ohjata viereiseen huoneeseen että eikun kyllä täällä on se talon kattava upsi https://ilmaisenergia.info/foorumi/proxy.php?image=http%3A%2F%2Fi.imgur.com%2FcspdrD1l.jpg&hash=4708d8c35190d3b4a64d8277dd6b89e6 mistä puhuttiin.

Viimeksi muokattu:

Lurkus

New member
Tää tuntuu olevan muuttumaton vakio.
Tämä on ihan totta. Jotenkin ajattelin että parempi tehdä sitä omaa työtä kun aika ei kaikkeen riitä. Täytyy sanoa että hyviäkin firmoja ja asentajia on. Arpapeliä tämä on. Niitä voittavia arpoja on nipussa yhtälailla vähemmän kuin niitä osaavia asentajiakin. Odottelen kun on vihitty vehkeet käyttöön niin tehdään sitten yhteenveto asennuksista.