Onhan ainakin Model 3 joihinkin malleihin tulossa LFP, mutta LFP:n energiatiheys ei kovin kummoinen ole, itse asiassa natriumioniakuilla (150 Wh/kg) on saavutettu samoja energiatiheyksiä kuin LFP (160 Wh/kg) akuilla wikipedian mukaan. Suomalainen E-Corollahan käytti jossakin kohtaa Winstonin 90 Wh/kg LFP akkua. Huono energiatiheys, mutta auto oli silti käyttökelpoinen, ja luultavasti Teslan NCA (Nickel Cobalt Aluminium, tämäkin akku sisältää siis nikkeliä) akustoa huomattavasti vihreämpi.
Ei ole pelkästään tulossa, vaan ekat 7000 kpl Eurooppaan tulevia ovat jo laivassa. Noissa on kai se sama ~55 kWh kapasiteetti kuin nykyisessä NCA-pohjaisessa SR+ mallissa. Itse asiassa toimintamatka kasvoi aavistuksen ja nyt päivittäinen lataus 100% varaustasoon on itse asiassa suositeltavaa, aikaisemmin päivittäiseen käyttöön suositeltiin 80-90% lataustasoa ja 100% vain jos oli lähdössä pidemmälle reissulle. Kolmostahan saa kahdella eri kokoisella akulla, tuo LFP varmaankin täyttää saman tilan mitä LR-mallin isompi ~72 kWh NCA-akku.