Off Grid Vertti

b58

Member
Mulla on vastaava (24V 3000VA) kiinanihme odottamassa asennusta. Akustoksi tulee Nissan Leafin gen1:n akku, jonka muutan "24V malliksi" laittamalla 4:n sarjaan sen moduulit, jotka ovat sisäisesti jo 2S2P. Näin ollen akku on 8S, jännite liikkuu alueella 20-33V ja akulle joku BMS olisi tarkoitus laittaa myös, bluetooth + lcd-näyttöistä mallia olen katsellut. Ajattelin että ohjaisin ylituoton suoraan paneeleilta ilman säädintä, niin että akuston jännitevahti ohjaa paneelijännitteen suoraan vastusten käyttöön, kun akku on riittävän täynnä.
Mitäs kaikkea tuo sun Raspi sitten touhuaa siellä?

korsteeni

Well-known member
Mulla on vastaava (24V 3000VA) kiinanihme odottamassa asennusta. Akustoksi tulee Nissan Leafin gen1:n akku, jonka muutan "24V malliksi" laittamalla 4:n sarjaan sen moduulit, jotka ovat sisäisesti jo 2S2P. Näin ollen akku on 8S, jännite liikkuu alueella 20-33V ja akulle joku BMS olisi tarkoitus laittaa myös, bluetooth + lcd-näyttöistä mallia olen katsellut. Ajattelin että ohjaisin ylituoton suoraan paneeleilta ilman säädintä, niin että akuston jännitevahti ohjaa paneelijännitteen suoraan vastusten käyttöön, kun akku on riittävän täynnä.
Mitäs kaikkea tuo sun Raspi sitten touhuaa siellä?
kuinka datsunin akut ovat pelittäneet?

b58

Member
kuinka datsunin akut ovat pelittäneet?
Tuo 33V aiheutti ongelmia, vertin max jännite oli 31V, joten se siitä.
Ostin Phocosin 48V vertin, jossa laajempi jännitealue ja sillä on nyt puoli taloa pyörinyt "kesän". 12 paneelia ruokkii tuota akustoa, ja tämä vertti osaa käyttää auringon ensin, sitten akun ja lopuksi siirtyy gridistä imemään, joten itse tehtävä säätö on nyt minimissä.
Softapäivitys halvaannutti koko laitoksen ja sain maahantuojalta uuden ohjainpaneelin toimivalla firmiksellä.
Nyt eilen katselin kun akun varaus on niin hyvä ollut pitkän aikaa, niin syyksi ilmeni että gridin liittämisen jälkeen laite ei jostain kumman syystä osaa imeä akkua enää tyhjäksi, vaan pysyttee gridissä. Grid to battery rajan akkujännite on aina FULL kun menee katsomaan, vaikka jänniterajaksi laittaa esim pienimmän 44V. Joku softabugi kai se on... Täytyy kysellä.