• Ilmaisenergia.info -foorumi yhdistetään Konekansa.net -foorumin osaksi vuoden 2025 aikana. LUE TÄMÄ pitääksesi käyttäjätunnuksesi voimassa, kiitos!

O: Öljysäiliö 1000 litraa

VPJ

Member
Muovinen valuma-altaalla, mitat alle 1100 x 800, 850 x 780 olisi ihanne.

Tarkoitus on vaihtaa suurempi säiliö pois ja korvata pienemmällä niin jää paremmin tilaa aurinkovaraajalle.  :)

Puh. O44-5O1 OO64

Frooga

New member
Kyselepä kaukolämpöä myyviltä energiayhtiöiltä sopivia tulevia kaukolämpöasiakkaita. Itse olin viime kesänä yhdessä sellaisessa töissä ja kiersin kaukolämpöliittymiä suunnittelemassa kymmeniä ok-taloja, joista erilaisia säiliöitä sitten poistettiin. Moni meni varmasti haaskuun kysynnän puuttuessa, samoin öljykattiloita, polttimia, varaajia yms. Myös öljylaitteita purkavilta firmoilta voisi kysyä, kaikki eivät laitteita pura itse.

VPJ

Member
Aloitin kyselyt  kaukolämpöasentajilta mutta nyt ei laajenneta verkostoa omakotitaloihin, seuraavaksi kysyin pannuhuoneita purkavalta yrittäjältä mutta ei löytynyt sieltäkään apua, maalämpöön siirtyviä vaikea tavoittaa.  Runsaasti on tarjolla 1500 l säiliöitä mutta ne ei mahdu.

Pienet säiliöt ovat harvinaisia. Yhden 1000 l säiliön sain mutta sekin on 1300 mm pitkä mutta saan sen sopimaan jos ei löydy lyhyempää.

Puuha

Well-known member
http://www.tori.fi/koko_suomi?q=%F6ljys%E4ili%F6&cg=0&w=3&st=s&st=k&st=u&st=h&st=g&ca=1&l=0&md=th

katteleppa tuolta. ihmiset tuppaavat myymään kaikenlaista.

esim: http://www.tori.fi/pohjois-karjala/Muovinen_oljysailio_750_l___2kpl___3457243.htm?ca=1&w=3 voisi olla mahdollisesti hakemasi kokoluokkaa mitoiltaan muttei tilavuudeltaan.

Puuha

Well-known member
enpä ole kyllä nähnyt suomessa kovin montaa kyseisen merkkistä öljysäiliötä. eräässä rautaromunkeräyspisteessä oli kyseisen valmistajan säiliö romuautojen jäteöljyjä varten kun ottivat autoja vastaan mutta tuoreet öljyt työkoneisiin oli muistaakseni liplastin. liplast mahtaakin olla aika yleinen öljysäiliömarkkinoilla motoplastin ohella.

VPJ

Member
Onhan niitä, vanhemmillanikin on kaksi 600 litran Dehoustia yhteen kytkettynä koska isommat ei mahtuneet ovista ja rappukäytävästä.