Korvaus verkkoonpäin menevästä aurinkosähköstä?

Jussi

Well-known member
siksi otin pörssisähkön, kesäkuusta lähtien ollut enkä pois vaihda jos vaan saatavilla
aina oikea hinta
Ei taho riittää sulakekoko tollasen pörssin hyödyntämiseen täällä. Latausnopeutta pitäs kohentaa reilusti. Ei myöskään riitä varastotila tarvittavalle määrälle puuta. Ja kohta ei enää jaksa tehäkään niitä puita.
 

korsteeni

Well-known member
ajattelin että kohta vain kiinteitä soppareita myynnissä
perustelen
sähkön myyjäni ei ole minulle kertaakaan lähettänyt mainosta tai tehnyt tarjousta pörssisähköstä
vaan enempi tai vähempi kiinteitä sopimuksia suoltaa yhtenään, jopa kiinteällä säännöllisellä €/kk maksulla
ihan vaan entisenä kauppiaana, mitä edullisenmi soppari on myyjälle sitä huonompi vaihtoehto se on maksajalle
"he" markkinoivat itselleen tuottavinta, minä otan myös itselleni edullisimman, ennustaja kun en ole
 

korsteeni

Well-known member
Ei taho riittää sulakekoko tollasen pörssin hyödyntämiseen täällä. Latausnopeutta pitäs kohentaa reilusti. Ei myöskään riitä varastotila tarvittavalle määrälle puuta. Ja kohta ei enää jaksa tehäkään niitä puita.
sähköön otin kantaa, en puuntekoon
puunteosta senverran että minun elinkaaressa puunteko on historiaa, ehkä mielen virkistykseksi ja mitä fyysinen puoli antaa myöten vielä huvikseni käyn "teeskentemässä" mutta kun nuo varastot ehtyy niin jotain pitää sitten muuta lämpimikseen keksiä tai etsiä itselle uusi loppusijoituspaikka
näillänäkymin ehkä vilp
 

rotzi

Well-known member
Tähän mennessä näyttäs että itse ottama kiintee 8,2snt/kwh on ollu halvempi mitä keskiverrot päivät pörssisähköllä loppuvuodesta.
Lokakuulta laitoin alkamaan. Otin sen syyskuussa. Kk-maksu taitaa olla pari kolmen euroa.

Lumme-energia
Täällä spot lokakuulta eiliseen saakka on marginaalein 7c/kWh,
likimain ei isoa heittoa, kk-maksu 0€/kk Lumpeelta tarjouksena 6kk (normi Lumpeen kk-maksu on 3,99€ joksi se muuttuu ellen vaihda)
 
Ylös