• Ilmaisenergia.info -foorumi yhdistetään Konekansa.net -foorumin osaksi vuoden 2025 aikana. LUE TÄMÄ pitääksesi käyttäjätunnuksesi voimassa, kiitos!

Hybridi-invertterit ja niiden erot?

korsteeni

Well-known member
No en tiedä miten sen olet saavuttanut, mikään kirjoittamasi ei siihen päin viittaa...
niin, homma toimii ja on toiminut, 3 grid invertteriä , niissä vaan ei akkumahdollisuutta eikä ne tee virtaa kun verkko katoaa
tämä neljännen tilaaminen liittyy suoraan päivään otsikoihin, on vaan ollut jo pari vuotta vireillä ja nyt sitten.....
kun verkkosähkö lamautuu, on tarve tuottaa sitä itse ja toisaalta myös upsina
et ilmeisesti edes lukenut edellä kirjoittamaani
"minulla on joka ylimääräinen watti mennyt normi grid tie invertterillä veteen, kohta 4 vuotta, tänäänkin"
tässä linkki sivulleni miten olen sen toimivasti toteuttanut, muutamalla eurolla

relejutut ja on/off kytkennät ei ole oikein mitään.......niinkuin lekalla tappaisi kärpästä

Viimeksi muokattu:

varikonniemi

Active member
et ilmeisesti edes lukenut edellä kirjoittamaani
??

"minulla on joka ylimääräinen watti mennyt normi grid tie invertterillä veteen, kohta 4 vuotta, tänäänkin"

Tähän nimenomaan vastasin. Ellei sulla oo jotain automatiikkaa joka katkoo talon pistokkeeseen kytkettyä vastusta silloin kun ei tuu aurinkoa, tai talon kulutus on samaa tasoa kuin auringon tuotto, niin tuo vastus joka lämmittää vettä tuottaa lisäkuormaa, ei pelkästään laita ylimäärästä varaajaan.

Ja tuo talologger linkkin on ensimmäinen kerta kun viittaat tähän automatiikkaan.

En pysty pelkästään kytkentäkaaviota lukemalla järkevään aikaan saamaan kokonaiskuvaa järjestelmästä, mutta aika hyvän olet rakentanut jos portaattomasti (PWM?) säädät vastukseen menevää määrää niin kauan kun virran suunta on ulospäin talosta? Meinaan vaihtovirran kulkusuunnan määrittäminen itsessään on jo saavutus.

Viimeksi muokattu:

varikonniemi

Active member
Jokatapauksesa, mielestäni moderni aurinkoenergiajärjestelmä ylläpitää akkuja, syöttää energian talon/valtakunnan verkkoon, ja verkonvaihtokytkimen avulla sähkökatkon sattuessa kääntää koko talon invertterille, ja kaikkia hoitaa yksi laite, mulla SV II

Sitten energian ajo lämmitysvastuksiin jne. täysin erillisellä järjestelmällä.

korsteeni

Well-known member
jep, kun en tiedä onko jossain vertissä pwm jo valmiina ylimääräisen ohjaamiseen

mikä, minkä merkkinen SV II sinulla on?

minulle tulee, on jo maassa tuo easun SV II hybridi

solaxin boost malleissa on limitteri jota voi käyttää ylimääräisen ohjaamiseen veteen mutta vaatii laitteen avaamista ja kolvia sekä em111 mittaria, uudemmat sdm320. en ole tinaillut kun niissä on vielä takuu voimassa ja tuo on helppo tehdä vertin ulkopuolella ja hoidella kaikkien verttien ylituotanto veteen

täällä on käyttämäni systeemi käytössä ollut jo ennen minua käsittääkseni menestyksekkäästi

korsteeni

Well-known member
tässä löytyy kuvien kera minun kyhäelmät
ei vahoja juttuja meinannut löytyä

Viimeksi muokattu:

korsteeni

Well-known member
En pysty pelkästään kytkentäkaaviota lukemalla järkevään aikaan saamaan kokonaiskuvaa järjestelmästä, mutta aika hyvän olet rakentanut jos portaattomasti (PWM?) säädät vastukseen menevää määrää niin kauan kun virran suunta on ulospäin talosta? Meinaan vaihtovirran kulkusuunnan määrittäminen itsessään on jo saavutus.
nyt kun katsot tuosta oikeasta ylänurkasta, näet livenä, jollei ihan pilveen mee

korsteeni

Well-known member
Onko niitä montakin? Oon luullu että se on vaan malli easunilla.
en todellakaan tiedä, ainakin erilaisissa laatikoissa ja erilaisilla spekseillä olen törmännyt
tottapuhuen ei niistä pirukaan ota selvää
maksoin tästä nyt hieman enemmän kun toivon ja kuvittelen että tämä tarvittaessa toimii ihan normi grid invertterin tavoin
sinähän tiedät, toimiiko?

Toimivat, mutta pitää valikosta valita nobat, niin ei piipitä hälyä.

Voi

Myynissä on niinikään myös INVT:n iMars 10kw kolmivaihe gti-invertteriä. Mitenkä olisi semmoinen ja palletti (30kpl) 340W paneleita? IMarsin hinta on tonnin ja saa varmaan myydessä jotain jos myöhemmin vaihtaa hybrideihin?
Akkujen kannattavuus ei ole kovin hyvä, jos sähköä ei käytä itse huomattavasti. 30kpl paneleita sopii kolmeen hybridiin myös, mutta piuhoitus tarvii tehdä sitten 3x myöhemmin.

T: http://eerin.fi/
Sori että vastaaminen on kestänyt.
Tänä keväänä olisi tarkoitus tämä tehdä, nyt vaan on pakko etsiä jokin osamaksu-plan...
Sun kautta ei vissiin ole mitään valmista "diiliä" minnekään että saisis osamaksun sun kautta?

Meinasin maatelinettä, kestopuusta tai vanhoista puhelinpylväistä.
Hieman vielä mietityttää että miten tuo maateline kestää tuulia, aika iso purje tulee ja sitten päälle vielä kestopuun syövyttävät ominaisuudet.
Varmaankin A4-hst ruuveja...

Oliko sulla Eerin jotain kiinnikeitä mitkä sopisi itsetehtyyn alustaan kiinnittämiseen?

Toimivat, mutta pitää valikosta valita nobat, niin ei piipitä hälyä.

Voi

Myynissä on niinikään myös INVT:n iMars 10kw kolmivaihe gti-invertteriä. Mitenkä olisi semmoinen ja palletti (30kpl) 340W paneleita? IMarsin hinta on tonnin ja saa varmaan myydessä jotain jos myöhemmin vaihtaa hybrideihin?
Akkujen kannattavuus ei ole kovin hyvä, jos sähköä ei käytä itse huomattavasti. 30kpl paneleita sopii kolmeen hybridiin myös, mutta piuhoitus tarvii tehdä sitten 3x myöhemmin.

T: http://eerin.fi/
@eros Sori että vastaaminen on kestänyt.
Toi 10kW 3-vaiheisena 30kpl:n paneeleilla kiehtoo...
Tänä keväänä olisi tarkoitus tämä tehdä, nyt vaan on pakko etsiä jokin osamaksu-plan...
Sun kautta ei vissiin ole mitään valmista "diiliä" minnekään että saisis osamaksun sun kautta?

Meinasin maatelinettä, kestopuusta tai vanhoista puhelinpylväistä.
Hieman vielä mietityttää että miten tuo maateline kestää tuulia, aika iso purje tulee ja sitten päälle vielä kestopuun syövyttävät ominaisuudet.
Varmaankin A4-hst ruuveja...

Oliko sulla Eerin jotain kiinnikeitä mitkä sopisi itsetehtyyn alustaan kiinnittämiseen?

Viimeksi muokattu: