• Ilmaisenergia.info -foorumi yhdistetään Konekansa.net -foorumin osaksi vuoden 2025 aikana. LUE TÄMÄ pitääksesi käyttäjätunnuksesi voimassa, kiitos!

Elisa Kotiakku

HiTec

Eipä turhia höttyillä :)
Täällä kotona puolikylmän autotallin lämpötila nousee useammalla asteella kun laturi on koko yön päällä
Meilläkin kellarissa tuo Elisan akku lämpiää ihan hienosti ja vähentää siten lämmitystarvetta siellä. Toki invertterikin lämmittäisi ihan samalla tavalla, mutta se on ulkoseinässä sähkökaapin vieressä ja siten tuo lämpö menee ihan täysin harakoille. Mutta sen voi sanoa ettei tuon invertterin päällä kyllä lumi tunnu viihtyvän ;)

a.karppa

Member
Minulla on kotiakku, vaan ei Elisalta. Reservisähköominaisuus löytyy, kolmen vuoden ajan pitäisi kuukausittain tilille ilmestyä 120€. Itse asiassa sain valita, otanko kiinteän maksun vaiko kuukausittain vaihtuvan. Ilmeisesti se vaihtuva olisi tullut edullisemmaksikin, mutta otin kuitenkin kiinteän. Eikä nämä mitään kiveen hakattuja ole, niistä pääsee eroon ilmoittamalla muistaakseni kolme viikkoa aikaisemmin.
Suurin yllätys on ollut akkusysteemin tehon tarve, en toki odottanutkaan, että 12 Volttista virtaa muutetaan töpselisähköön ja takaisin ilman häviöitä ja kuluja.
Ei tässä mikään voittajafiilis ole, ainakaan vielä, mutta katsotaan mitä tulevaisuus tuo tullessaan.
Se kuitenkin on hyvä, että korvauksen maksaa käsittääkseni Finngrid eikä mikään välikäsi.

Mistä kautta tuo akustoon liittyvä reservisähkö ominaisuus hommattu?

Aurinkoinen

Active member
Mistä kautta tuo akustoon liittyvä reservisähkö ominaisuus hommattu?
Nyt täytyy vähän korjata puheitani, vaikka Finngrid onkin maksaja, niin onhan siinä välittäjä välissä. Ei taida tässä valtakunnassa olla juuri kenelläkään niin suurta akustoa, joka kelpaisi Finngridille suoraan. Akuston vähimmäiskoko taisi olla jotain megaWatin luokkaa.
Reservisähköön liityttiin Emaldon sovelluksen kautta. Olen vähän ulkona tästä, koska omistan vain älyttömän puhelimen. Liittyminen tehtiin tyttären kännykällä. Seuranta on siis meikäläisellä tällä hetkellä huonoa, enkä pysty ohjaamaan vehkeen tekoälyä, jos haluaisin. Tarvetta sille ei ole vielä kauheasti ilmaantunut. Kunhan saan hankittua tabletin, niin saan seurannan sinne, läppäriin sitä ei saa ja se on syvältä.

korsteeni

Well-known member
Nyt täytyy vähän korjata puheitani, vaikka Finngrid onkin maksaja, niin onhan siinä välittäjä välissä. Ei taida tässä valtakunnassa olla juuri kenelläkään niin suurta akustoa, joka kelpaisi Finngridille suoraan. Akuston vähimmäiskoko taisi olla jotain megaWatin luokkaa.
Reservisähköön liityttiin Emaldon sovelluksen kautta. Olen vähän ulkona tästä, koska omistan vain älyttömän puhelimen. Liittyminen tehtiin tyttären kännykällä. Seuranta on siis meikäläisellä tällä hetkellä huonoa, enkä pysty ohjaamaan vehkeen tekoälyä, jos haluaisin. Tarvetta sille ei ole vielä kauheasti ilmaantunut. Kunhan saan hankittua tabletin, niin saan seurannan sinne, läppäriin sitä ei saa ja se on syvältä.
tää on rumasti sanottu ja aiheeton mutta pakko murjaista. Tälle on hieno kansanomainen ilmaisu.
"ostetaan kuin sika säkissä"

Aurelius

Member

Myykö Emaldo akkujaan Suomessa suoraan kuluttajalle, vai mitä kautta hankit?

Itsellä ei ole omakotitaloa mutta mutkan kautta nämä kiinnsotavat aika lailla.