asta rakentaja messut tampere

avensi

Well-known member
tulipahan taas käytyä, koska netistä sai ilmais liput.
aamulehdessä kehuttiin suuremmista messuista aikoihin,
kyllähän oli pettymys taas !
päähallissa vain messutarjontaa .
ei ollu taaskaan tuuli enerkiasta mitään taikka pientuulivoimaloista,
ei ollu aurinkopaneeleita !
parissa  kojussa oli aurinkokeräimistä jotain !
loppujen lopuksi messut täys fiasko !
 

Puuha

Well-known member
loppujenlopuksi aurinkoa ja tuulta himoitsevien määrä on markkinoista marginaalinen ja siihen panostaminen messujen muodossa on aika kallista. toisin sanottuna yksittäiset myydyt kappaleet eivät lyö leiville jota messuilla yritetään saada. paikka maksut ovat kuitenkin sen verran tyyriitä joten ovat yrityksille aika iso santsaus.

toinen syy on siinä että tietämys on hyvin marginaalista. on vain oletuksia. oletuksilla on hyvin hankalaa mitään myydä. laitteistot ovat niin suuria että niiden kuljetus on ongelmallista. aina kun kuljetetaan ja asetetaan esille on rikkoutumisvaara jne.

ne jotka haluavat tuulivoimalan tai aurinkopanelit/keräimet osaavat itse hakea tiedon ja paikan mistä niitä saa ilman suurempaa rahallista panostusta markkinointiin. miksi siis käyttää messupaikkaa sellaisen tavaran myyntiin joka myy itse itseään? toista on taas tuotteissa joita on kaikilla suurinpiirtein samoilla ominaisuuksilla lvi-koneet, katot, ikkunat, vakuutukset, jne. messuilla on hyvä puhua asiakas ympäri tuotteen paremmuudesta ja vielä "messutarjouksin" jotka saattavat jossain tapauksissa olla vielä kallimpia kuin normi tarjoukset mutta kyseessähän on messutarjous.

rakentajamessut ovat pitkälti kaikkea muuta kuin mitä messujen voisi olettaa olevan. ei sieltä oikein mitään ideoita tahdo irrota kuten esimerkiksi asuntomessuilta joissa on ratkaisut oikeasti nähtävillä.

itse olen messuilta viimeisenä päivänä ostanut tavaraa mitkä ovat olleet esillä jos vain hinta on ollut sopeva ja päivän hinta.
 

avensi

Well-known member
Nyt on taas tulevana viikkonloppuna asta messut https://www.asta.fi/fi/
Täytyy käydä katsomassa mitä esittelevät ?
Joko alkaa messuilla näkyä paneeleita , tuulivoimaloita ja akkuja , viime vuonna oli 3-4 esittelijää ,Mutta hinnat kovia .

 

VesA

New member
ave sanoi:
Nyt on taas tulevana viikkonloppuna asta messut https://www.asta.fi/fi/
Täytyy käydä katsomassa mitä esittelevät ?
Joko alkaa messuilla näkyä paneeleita , tuulivoimaloita ja akkuja , viime vuonna oli 3-4 esittelijää ,Mutta hinnat kovia .

Eiköhän sieltä saa lähinnä metrilakua ja ihmesieniä.
 

wepu

Member
Glass-to-Glass......wow.
Molemmat puolet lasia!
Itse tein 8 viimeisintä paneelia vastaavalla tekniikalla, vanhoista ikkunoista. Olen ajan tasalla tekniikan kehityksessä :)
 

kotte

Well-known member
wepu sanoi:
325w paneeli, ja teho 1.34A ???
Ei tule kauppoja.
Mainitsemiisi suoritusarvoihinko vetoat: miksi?

Jos paneeli on 325W ja siitä tehdään 95% hyötysuhteella 230V vaihtovirtaa, vastaa tuo teoreettisesti 1,342A tehollisvirtaa. Eli ihan linjassa nuo luvut ovat ainakin siltä kannalta, että tekniikka moiseen uskottavasti taipuu (eikä voi taipua enempään).

Mahdolliseen hintaan tms. en kantaa edes yritä ottaa.
 

wepu

Member
Kovin vähältä tuntuu tuo 1.34A noin isosta paneelista, joskin jäi laskematta tarkemmin 220Volttisena. 12V systeemissä on tottunut ajattelemaan, että 100w paneeli antaa noin 5A teholla.
 
Ylös