kotte sanoi:Niin ja kerrattakoon vielä, että haasteena on nimenomaan tehonkulutuksen pitäminen kurissa sekä kennojen lataustarpeesta riippuvan ohjauksen järjestäminen.
Perusratkaisuksihan riittää kytkeä kaksikärkirelepari ja näitä ohjaava standardiaikarele generaattorin lähtöpuolella ja kaksikärkiparit sitten akkujen puolelle. Tuo vie generaattorin tehoa, mutta vain silloin, kun generaattori tuottaa riittävästi tehoa. Pienellä teholla lataus vain menee aina samaan akkuun.
Sitten osuikin taas vahingossa nettiä selatessa: http://www.ebay.de/itm/Batterie-Balancer-Ladungsausgleicher-/281423944239 ja http://westech-pv.com/index.php?a=2645&lang=eng
Lienee sopiva? Kulutuslukemia ei taida löytyä.
Otsikon halpis propelli olisi kiva laittaa pyörimään johonkin matalaan tolppaan, ja nuo nyky suosikkikoon paneeleita tukevat edulliset invertterilaturit näyttää olevan 24v akustolle.