Valikko
Foorumi
Uudet viestit
Hae sivustolta
Mitä uutta
Uudet viestit
Uudet profiiliviestit
Viime toiminnot
Jäsenet
Tämänhetkiset kävijät
Uudet profiiliviestit
Hae profiiliviesteistä
Kirjaudu sisään
Rekisteröidy
Yleiskatsaus
Haku
Haku
Hae vain otsikoista
Kirjoittaja:
Uudet viestit
Hae sivustolta
Valikko
Kirjaudu sisään
Rekisteröidy
Asenna sovellus
Install
Ilmaisenergia.info -foorumi yhdistetään Konekansa.net -foorumin osaksi vuoden 2025 aikana.
LUE TÄMÄ
pitääksesi käyttäjätunnuksesi voimassa, kiitos!
Foorumi
Energiakeskustelu
Aurinkosähkö
Ylituottoa betonilattiaa?
JavaScript pois käytöstä. Saadaksesi kaiken irti sivustosta, ole hyvä ja salli JavaScriptin käyttö selaimessasi.
Käytät vanhentunutta selainta. Selaimesi ei mahdollisesti näytä tätä tai muita sivustoja oikein. Sinun tulisi päivittää selaimesi tai käyttää
vaihtoehtoista selainta.
.
Vastaa viestiketjuun
Viesti
<blockquote data-quote="SavonSähköSeppo" data-source="post: 47535" data-attributes="member: 5430"><p>Niin. Mikä on helppoa ja mikä vaikeaa kenellekkin.</p><p></p><p>Mitä oon noita siun juttuja lueskellut niin nyt pitää muistaa erottaa kaksi täysin eri asiaa:</p><p></p><p>Peruskuluttajille tarkoitetut tuotteet ja ohjelmointitaitoa vaativat diy-projektit.</p><p></p><p>Esim allekirjoittanut ei tajua noista arduino/raspi jutuista hölkäsenpöläystä vaikka sähkö ja tietotekniikkaa omaksi huvikseni harrastuspohjalta opettelen.</p><p></p><p>Hyvä siulle kun niistä tajuat ja osaat niitä käyttää.</p><p></p><p>Suurinosa meistä ei osaa joten joudumme turvautumaan valmiisiin tuotteisiin.</p><p></p><p>Mitä tuohon LVV-sceneen tulee niin vastaus on:</p><p></p><p>Riippuen mitä muita pienempitehoisia ohjauksia siellä on ollut päällä niin myyntiinhän ne on mennyt jos ne ei ole tuottoja kuluttanut. Esim itsellä on aamu ja iltapäivisin lattialämmitys + patteri ollut päällä ennen tiettyä kellonaikaa -> inventerin tehokäyrästä näkee ja tietää millon on minkäkin verran tehoja tarjolla. Sen mukaan oon laatinut nuo scenet. Kerran kun ne tekee niin ei niitä tarvitse muutella eikä kyttäillä. Helppoa kun oppii systeemin ja osaa englantia.</p><p></p><p>Mutta tottakai mahdollisimman paljon omaan käyttöön. </p><p></p><p>Portaatonta säätöä noissa ei ole. Pelkkä on/off-kytkin.</p><p></p><p>En kyllä itse sitä portaatonta säätöä mihinkään tarvitse. Niin paljoa ei mene tunteisiin jos sitä vähän livahtaa myyntiin.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="SavonSähköSeppo, post: 47535, member: 5430"] Niin. Mikä on helppoa ja mikä vaikeaa kenellekkin. Mitä oon noita siun juttuja lueskellut niin nyt pitää muistaa erottaa kaksi täysin eri asiaa: Peruskuluttajille tarkoitetut tuotteet ja ohjelmointitaitoa vaativat diy-projektit. Esim allekirjoittanut ei tajua noista arduino/raspi jutuista hölkäsenpöläystä vaikka sähkö ja tietotekniikkaa omaksi huvikseni harrastuspohjalta opettelen. Hyvä siulle kun niistä tajuat ja osaat niitä käyttää. Suurinosa meistä ei osaa joten joudumme turvautumaan valmiisiin tuotteisiin. Mitä tuohon LVV-sceneen tulee niin vastaus on: Riippuen mitä muita pienempitehoisia ohjauksia siellä on ollut päällä niin myyntiinhän ne on mennyt jos ne ei ole tuottoja kuluttanut. Esim itsellä on aamu ja iltapäivisin lattialämmitys + patteri ollut päällä ennen tiettyä kellonaikaa -> inventerin tehokäyrästä näkee ja tietää millon on minkäkin verran tehoja tarjolla. Sen mukaan oon laatinut nuo scenet. Kerran kun ne tekee niin ei niitä tarvitse muutella eikä kyttäillä. Helppoa kun oppii systeemin ja osaa englantia. Mutta tottakai mahdollisimman paljon omaan käyttöön. Portaatonta säätöä noissa ei ole. Pelkkä on/off-kytkin. En kyllä itse sitä portaatonta säätöä mihinkään tarvitse. Niin paljoa ei mene tunteisiin jos sitä vähän livahtaa myyntiin. [/QUOTE]
Varmistus
Lähetä vastaus
Foorumi
Energiakeskustelu
Aurinkosähkö
Ylituottoa betonilattiaa?
Käytämme sivuillamme evästeitä voidaksemme tarjota käyttäjille paremman käyttökokemuksen sekä kehittääksemme sivuston toimivuutta.
Jatkamalla sivuston käyttöä, hyväksyt evästeiden käytön.
Hyväksy
Lisätietoja...