• Ilmaisenergia.info -foorumi yhdistetään Konekansa.net -foorumin osaksi vuoden 2025 aikana. LUE TÄMÄ pitääksesi käyttäjätunnuksesi voimassa, kiitos!

World Community Grid ja muita hajautettuja laskenta projekteja BOINC:lle

Puuha

Well-known member
jos kiinnostaa auttaa aurinkopaneleiden kehityksessä voit sen tehdä lahjoittamalla tietokoneesi laskentatehoa  World Community Grid projektille. Lahjoitusta varten tarvitset ohjelman nimeltä BOINC (asennusohjeet suomeksi) joka ottaa käyttöön ylimääräisen laskentatehon tietokoneeltasi ja laskee tällä teholla sitten projektissa tarvittavia mallennuksia. BOINC ohjelmaa ei juurikaan huomaa normaalissa käytössä sillä antaa käyttäjälle tilaa rasitustilanteessa. tarkoitus on vain saada hyödynnettyä koneen laksentateho järkevästi kokonaisuudessan. BOINC on tullut tunnetuksi SETI@HOME projektin myötä.

Perustin Windesol.fi tiimin sinne jonne voi liittyä jos lustia on.

liittymään projektiin pääsee http://www.worldcommunitygrid.org/reg/viewRegister.do osoittesta.

Utelias

New member
Jep, tuo World Community Grid on minulla rullannut muutamassa koneessa jo vuoden pari, ja sitä ennen on ollut käytössä sen edeltäjät.

World Community Gridissä on suuri määrä erilaisia projekteja, joista käyttäjä voi valita, mitä haluaa avustaa. Minä olen ollut mukana FightAIDS@Home, Nutritious Rice for the World ja Help Concuer Cancer -projekteissa. Voisi lisätä tuon Clean Energy Projectin mukaan.

Puuha

Well-known member
olen ollut aika tarkka mihin osallistun sillä laskentatehon lahjoittaminen maksaa luonollisesti minulle rahaa. en usko että lääkeyhtiöt tarvitsevat minun apua varsinkaan rahallista sellaista. mikäli lahjoituksesta on hyötyä rahallisesti tulevaisuudessa itselleen on mielekästä osallistua. CP ei kylläkään tähän kategoriaan kuulu mutta taustalla onkin vain yhteisö joka pyrkii tutkimaan ilmastonlämpiämistä.

onko muuten ko. projekti antanut kuinka hyvin laskettavaa? itselleni kun sattui silmään nytkun kävin pitkästä aikaa universe-examinersine sivuilla ensimmäistä kertaa.

Utelias

New member
Suurin osa näistä World Community Gridiin kuuluvista projekteista on yliopistopohjaisia, eivätkä suoraan lääkeyritysten teettämiä. Toki yritykset ovat mukana yliopistojen projekteissa.

WCG:stä on koko ajan riittänyt laskettavaa, kun on ilmoittautunut mukaan useaan projektiin. Clean Energy Projektista en osaa sanoa sen kummemmin.