Valikko
Foorumi
Uudet viestit
Hae sivustolta
Mitä uutta
Uudet viestit
Uudet profiiliviestit
Viime toiminnot
Jäsenet
Tämänhetkiset kävijät
Uudet profiiliviestit
Hae profiiliviesteistä
Kirjaudu sisään
Rekisteröidy
Yleiskatsaus
Haku
Haku
Hae vain otsikoista
Kirjoittaja:
Uudet viestit
Hae sivustolta
Valikko
Kirjaudu sisään
Rekisteröidy
Asenna sovellus
Install
Ilmaisenergia.info -foorumi yhdistetään Konekansa.net -foorumin osaksi vuoden 2025 aikana.
LUE TÄMÄ
pitääksesi käyttäjätunnuksesi voimassa, kiitos!
Foorumi
Ilmaisenergia.info - Yleiset keskusteluaiheet
Elektroniikka
Upsilla mökkin sähköstys
JavaScript pois käytöstä. Saadaksesi kaiken irti sivustosta, ole hyvä ja salli JavaScriptin käyttö selaimessasi.
Käytät vanhentunutta selainta. Selaimesi ei mahdollisesti näytä tätä tai muita sivustoja oikein. Sinun tulisi päivittää selaimesi tai käyttää
vaihtoehtoista selainta.
.
Vastaa viestiketjuun
Viesti
<blockquote data-quote="eros" data-source="post: 1714" data-attributes="member: 260"><p>Upsit tekee yleensä enemmän tai vähemmän kanttiaaltoa, koska tarkoitettu atk-laitteille, jotka ei niin nirsoja ole.</p><p></p><p>Toinen ongelma on upsien invertterin heikko hyötysuhde.</p><p></p><p>Mutta hankintahinta on halpa ja olen niitä mm. itse käyttänyt bussini sähköinä. 1.5kw 24v akuston omaava fiskars on ihan pätevä. Oma latausautomatiikka huolehtii akkujen latingista, jos laite maasähköissä. Ei kumminkaan sovellu, jos akut ovat ihan tyhjiä, yksi upsi hajotettu, kun sen laturi laski savut ulos reissussa tyhjentyneiden akkujen latauksessa (akkuja yli 20x ah määrä orkkikseen verrattuna).</p><p></p><p>Upsit ovat myös varsin haastavaa kuormaa sähköverkolle, etenkin agregaateille, eräs kiinanpojan diselgenu poltti itsensä ja kaiken mikä oli perässä saatuaan 1.5kw upsin kuormakseen.. Syy luultavasti upsin invertterin kapasitiivinen kuorma, joka sekotti genen jännitesäätimen..</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="eros, post: 1714, member: 260"] Upsit tekee yleensä enemmän tai vähemmän kanttiaaltoa, koska tarkoitettu atk-laitteille, jotka ei niin nirsoja ole. Toinen ongelma on upsien invertterin heikko hyötysuhde. Mutta hankintahinta on halpa ja olen niitä mm. itse käyttänyt bussini sähköinä. 1.5kw 24v akuston omaava fiskars on ihan pätevä. Oma latausautomatiikka huolehtii akkujen latingista, jos laite maasähköissä. Ei kumminkaan sovellu, jos akut ovat ihan tyhjiä, yksi upsi hajotettu, kun sen laturi laski savut ulos reissussa tyhjentyneiden akkujen latauksessa (akkuja yli 20x ah määrä orkkikseen verrattuna). Upsit ovat myös varsin haastavaa kuormaa sähköverkolle, etenkin agregaateille, eräs kiinanpojan diselgenu poltti itsensä ja kaiken mikä oli perässä saatuaan 1.5kw upsin kuormakseen.. Syy luultavasti upsin invertterin kapasitiivinen kuorma, joka sekotti genen jännitesäätimen.. [/QUOTE]
Varmistus
Lähetä vastaus
Foorumi
Ilmaisenergia.info - Yleiset keskusteluaiheet
Elektroniikka
Upsilla mökkin sähköstys
Käytämme sivuillamme evästeitä voidaksemme tarjota käyttäjille paremman käyttökokemuksen sekä kehittääksemme sivuston toimivuutta.
Jatkamalla sivuston käyttöä, hyväksyt evästeiden käytön.
Hyväksy
Lisätietoja...