jos verkkoonpäin syöttö, siis kytketty grid niin väkisin ei ole kelluva. nousukaapelissa nollattu.Automaattisulakkeet ovat vain toisessa johdossa paneeleissa, niin ei niitä saisikaan tyäsin eristettyä. Kuitenkin on kelluva rakenne inverttereissä niin ei ole niin herkkä linjan ja maan väliselle induktiolle.
En luottais enään maahankaan kaivetuihin kaapelihin. Itsellä iski 100m päähän peltoon salama. EMP-vaikutukset oli seuraavat: vesivahti sekosi (vesijohto kulkee maassa 100m päässä iskupaikasta, tähän auttoi bootti) , kaikki verkkolaitteet piti bootata olivat tiltissä(3kpl,muutama kaapeli kulkee maassa, muutoin 5G yhteys Elisa), verkkoyhtiö mittarista katosi seuranta, ei lähettänyt enää tietoja mihinkään. Onneksi olen sen verran joutunu elämässä tekemisiin salaman kanssa että otan tärkeimmät helposti irtikytkettävät laitteet(MLP,ILP, paneelit) irti verkosta jos oikein alkaa ryskymään kuten em. tapauksessa. Kamerat ja pari PC: on UPSin takana josta syöttö Poe:lla joten niitä en n ole joutunut nyppimään irti. Paneelit olin kytkenyt irti valtakunnan verkosta jo kun alkoi taivas tummumaan..tarkoitin että panelit ovat kelluvia eli sitä puolta en juokse laittaa pois, ja jos verkon puolelta iskis niin se ois helppo todistaa vakuutuksen piikkiin. Tosin sekin aika epätodennäköstä koska kylän piuhat kaivettiin maahan meidän taloon asti, ja siitä eteenpäin menee aina puulatvaston alapuolella eteenpäin.
Kukin tyylillään, itse ajattelen niin että jos menee rikki niin saan uuden laitteen ilmaiseksi wanhan tilalle.En luottais enään maahankaan kaivetuihin kaapelihin. Itsellä iski 100m päähän peltoon salama. EMP-vaikutukset oli seuraavat: vesivahti sekosi (vesijohto kulkee maassa 100m päässä iskupaikasta, tähän auttoi bootti) , kaikki verkkolaitteet piti bootata olivat tiltissä(3kpl,muutama kaapeli kulkee maassa, muutoin 5G yhteys Elisa), verkkoyhtiö mittarista katosi seuranta, ei lähettänyt enää tietoja mihinkään. Onneksi olen sen verran joutunu elämässä tekemisiin salaman kanssa että otan tärkeimmät helposti irtikytkettävät laitteet(MLP,ILP, paneelit) irti verkosta jos oikein alkaa ryskymään kuten em. tapauksessa. Kamerat ja pari PC: on UPSin takana josta syöttö Poe:lla joten niitä en n ole joutunut nyppimään irti. Paneelit olin kytkenyt irti valtakunnan verkosta jo kun alkoi taivas tummumaan..
ensin omavastuu ja sitten erotiikan arvonalennus on sitä luokkaa että 3v ikäinen on liki 0, joten se käytännössä siitä ilmaisesta jos vakuutusta tarkoitat...............................................ja sitten jos sähköasentajaa tarvitaan ei vakuutus sitä kuluerää korvaa lainkaanKukin tyylillään, itse ajattelen niin että jos menee rikki niin saan uuden laitteen ilmaiseksi wanhan tilalle.
haha, kiitos että nostit tämä esiin, mulla on vain kokemusta salaman polttamasta omakotitalosta ja miten se korjattiin, niin ajattelin että samoin vakuutus korvaa kokonaan ukkosen tuhoaman laitteen. Väitätkö että näin ei ole? Eikö vakuutus ole se että saat saman takasin kuin mitä vahinko tuhos?ensin omavastuu ja sitten erotiikan arvonalennus on sitä luokkaa että 3v ikäinen on liki 0, joten se käytännössä siitä ilmaisesta jos vakuutusta tarkoitat...............................................ja sitten jos sähköasentajaa tarvitaan ei vakuutus sitä kuluerää korvaa lainkaan