Valikko
Foorumi
Uudet viestit
Hae sivustolta
Mitä uutta
Uudet viestit
Uudet profiiliviestit
Viime toiminnot
Jäsenet
Tämänhetkiset kävijät
Uudet profiiliviestit
Hae profiiliviesteistä
Kirjaudu sisään
Rekisteröidy
Yleiskatsaus
Haku
Haku
Hae vain otsikoista
Kirjoittaja:
Uudet viestit
Hae sivustolta
Valikko
Kirjaudu sisään
Rekisteröidy
Asenna sovellus
Install
Ilmaisenergia.info -foorumi yhdistetään Konekansa.net -foorumin osaksi vuoden 2025 aikana.
LUE TÄMÄ
pitääksesi käyttäjätunnuksesi voimassa, kiitos!
Foorumi
Energiakeskustelu
Aurinkosähkö
Paistaa se aurinko risukasaanki
JavaScript pois käytöstä. Saadaksesi kaiken irti sivustosta, ole hyvä ja salli JavaScriptin käyttö selaimessasi.
Käytät vanhentunutta selainta. Selaimesi ei mahdollisesti näytä tätä tai muita sivustoja oikein. Sinun tulisi päivittää selaimesi tai käyttää
vaihtoehtoista selainta.
.
Vastaa viestiketjuun
Viesti
<blockquote data-quote="kotte" data-source="post: 47801" data-attributes="member: 112"><p>Voisiko savoniusroottorin rakentaa niinkin, että "vanne" olisi hiukan tukevampaa materiaalia ja laakerointi olisikin järjestetty vannekiskon paikalleen fiksaamilla laakeroiduilla pyörillä? Pyöriä pitäisi tietenkin olla vanteen kehään nähden vuorotellen vähintään kolmessa suunnassa, jotta kiertoasema pysyisi stabiilina, mutta tuollainen rakenne pystyisi kompensoimaan huomattavan suuren kiertoakselin vastaisen vääntömomentin. Tietenkin harustus ja yläpäähän asennettu akselin laakerointi tuottaisi samantapaisen tuloksen ja voi monesti olla helpompi toteuttaa, kunhan akseli (ja ehkä generaattorikin) tuetaan joustavasti niin, että harustuksen sallima kiertoakselin vastainen liike ei aiheuta alalaakerille lisärasitusta.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="kotte, post: 47801, member: 112"] Voisiko savoniusroottorin rakentaa niinkin, että "vanne" olisi hiukan tukevampaa materiaalia ja laakerointi olisikin järjestetty vannekiskon paikalleen fiksaamilla laakeroiduilla pyörillä? Pyöriä pitäisi tietenkin olla vanteen kehään nähden vuorotellen vähintään kolmessa suunnassa, jotta kiertoasema pysyisi stabiilina, mutta tuollainen rakenne pystyisi kompensoimaan huomattavan suuren kiertoakselin vastaisen vääntömomentin. Tietenkin harustus ja yläpäähän asennettu akselin laakerointi tuottaisi samantapaisen tuloksen ja voi monesti olla helpompi toteuttaa, kunhan akseli (ja ehkä generaattorikin) tuetaan joustavasti niin, että harustuksen sallima kiertoakselin vastainen liike ei aiheuta alalaakerille lisärasitusta. [/QUOTE]
Varmistus
Lähetä vastaus
Foorumi
Energiakeskustelu
Aurinkosähkö
Paistaa se aurinko risukasaanki
Käytämme sivuillamme evästeitä voidaksemme tarjota käyttäjille paremman käyttökokemuksen sekä kehittääksemme sivuston toimivuutta.
Jatkamalla sivuston käyttöä, hyväksyt evästeiden käytön.
Hyväksy
Lisätietoja...
Ylös