Valikko
Foorumi
Uudet viestit
Hae sivustolta
Mitä uutta
Uudet viestit
Uudet profiiliviestit
Viime toiminnot
Jäsenet
Tämänhetkiset kävijät
Uudet profiiliviestit
Hae profiiliviesteistä
Kirjaudu sisään
Rekisteröidy
Yleiskatsaus
Haku
Haku
Hae vain otsikoista
Kirjoittaja:
Uudet viestit
Hae sivustolta
Valikko
Kirjaudu sisään
Rekisteröidy
Asenna sovellus
Install
Ilmaisenergia.info -foorumi yhdistetään Konekansa.net -foorumin osaksi vuoden 2025 aikana.
LUE TÄMÄ
pitääksesi käyttäjätunnuksesi voimassa, kiitos!
Foorumi
Energiakeskustelu
Muut omat projektit
Onnistuuko rahansäästö Victron Multiplussalla?
JavaScript pois käytöstä. Saadaksesi kaiken irti sivustosta, ole hyvä ja salli JavaScriptin käyttö selaimessasi.
Käytät vanhentunutta selainta. Selaimesi ei mahdollisesti näytä tätä tai muita sivustoja oikein. Sinun tulisi päivittää selaimesi tai käyttää
vaihtoehtoista selainta.
.
Vastaa viestiketjuun
Viesti
<blockquote data-quote="Mekaniker" data-source="post: 49455" data-attributes="member: 104"><p>Olen talven aikana käyttänyt toimintoja ihan manuaalisesti ja toteamus on että ajattelumalli toimii:</p><p>Pystyy leikkaamaan pörssi-sähkön piikkejä joko sammuttamalla kulutus pois tai ajamalla akusta invertterin kautta ilpit</p><p>Ja vaikutus sähkölaskuun on selkeä, kWh-kulutus lähes sama (lataushäviöt) mutta osto-hinta aleni selvästi</p><p>Lataushäviö on suurelta osin lämpöä ja on talvella tarpeen kellarissa</p><p></p><p>Kaksi negatiivista asiaa upottaa tämän mallin suoraan:</p><p>- On vanha OffGrid-laite -> Joutuu katkomaan verkkosähkö syötön kuluttajille mikä mahdollistaa niille vahinkoa elektroniikkaan. Eli sähköpiikit ja väärä tahdistus... Ilpit ei tykännyt siitä ja siirtovaiheen (invertteri/ verkko) jälkeen pitivät usein lepotauon ja käynnistyivät uudestaan</p><p>Muutoin ilppi toimii todella hienosti invertterisähköllä</p><p>- Laitteen muokkaus on ohjelmointi-tasoa vaativa osaamista</p><p></p><p>Victron poistuu ja tilalle tulee ihan toinen 48V laitteisto joka voi ohjata joko manuaaalisesti tai pörssisähkön tahdissa ilman että katkoo sähköt</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Mekaniker, post: 49455, member: 104"] Olen talven aikana käyttänyt toimintoja ihan manuaalisesti ja toteamus on että ajattelumalli toimii: Pystyy leikkaamaan pörssi-sähkön piikkejä joko sammuttamalla kulutus pois tai ajamalla akusta invertterin kautta ilpit Ja vaikutus sähkölaskuun on selkeä, kWh-kulutus lähes sama (lataushäviöt) mutta osto-hinta aleni selvästi Lataushäviö on suurelta osin lämpöä ja on talvella tarpeen kellarissa Kaksi negatiivista asiaa upottaa tämän mallin suoraan: - On vanha OffGrid-laite -> Joutuu katkomaan verkkosähkö syötön kuluttajille mikä mahdollistaa niille vahinkoa elektroniikkaan. Eli sähköpiikit ja väärä tahdistus... Ilpit ei tykännyt siitä ja siirtovaiheen (invertteri/ verkko) jälkeen pitivät usein lepotauon ja käynnistyivät uudestaan Muutoin ilppi toimii todella hienosti invertterisähköllä - Laitteen muokkaus on ohjelmointi-tasoa vaativa osaamista Victron poistuu ja tilalle tulee ihan toinen 48V laitteisto joka voi ohjata joko manuaaalisesti tai pörssisähkön tahdissa ilman että katkoo sähköt [/QUOTE]
Varmistus
Lähetä vastaus
Foorumi
Energiakeskustelu
Muut omat projektit
Onnistuuko rahansäästö Victron Multiplussalla?
Käytämme sivuillamme evästeitä voidaksemme tarjota käyttäjille paremman käyttökokemuksen sekä kehittääksemme sivuston toimivuutta.
Jatkamalla sivuston käyttöä, hyväksyt evästeiden käytön.
Hyväksy
Lisätietoja...
Ylös