• Ilmaisenergia.info -foorumi yhdistetään Konekansa.net -foorumin osaksi vuoden 2025 aikana. LUE TÄMÄ pitääksesi käyttäjätunnuksesi voimassa, kiitos!

Laite tiedustelu

Väinö

New member
Olen jonkun aikaa suunnitellut 12 kpl. n. 400W paneelin asennuttamista muine laitteineen. Minua kiinnostaisi realiaikainen voimalan tuotto ja kiinteistön kulutus, jonka perusteella jo voi laskea verkoon menevän sähkön, tosin jos myydyn sähkön määrän saa samaan pakettiin olisi se plussaa. Kysyn ihan merkkikohtaista neuvoa. Mikä invertteri olisi sopivin, mitä muita laitteita tuo reliaikainen mittaus tarvitsee, mielellään merkki. Onko paneelin valinnalla tähän realiaikaiseen mittaamiseen merkitystä? Haluaisin tiedon joko kännykän tai tietokoneen ruudulle. Invertterin suojainen paikka on korkealla, joten sen näytön lukemien on huonoa. Näillä sivuilla on useasti ollut kuvia saman päivän aamulta ja pitkin päivää. Ei oikein kiinosta 3 vrk. vanha tieto, mitä ilmeisesti saa verkonhaltijan tai energian toimittajan sivulta ilmaiseksi.

don

Active member
Moro

Minulla on Owl intuition https://www.theowl.com/index.php/owl-intuition/ niminen systeemi,toimii mielestäni hyvin ja kännykkä sovellutus on myös.

Tästä laitteesta ja siitä kysyisinkin edelleen paremmin tietäviltä että kun minulla on kaksi erillistä aurinkovoima systeemiä ja tämä "pöllö" on kytketty vain toisee 3,3 kWp systeemiin ja kun se näyttää sen paljonko katolta tulee sähköä ja paljonko menee verkkoon niin voiko olettaa että sen toisen 8,6 kWp systeemin tuotto menee kokonaan verkkoon kun osa toisen tuotostakin menee ?

SavonSähköSeppo

Ihe oppinu sähkösuhari
Itse oon tuota suunnitellut omaan keskukseen:

Tuosta on myös kalliimpi Pro versio missä on LAN sekä script tuet. Se löytyy sivulta alempaa.

Ihan en oo varma et miten reaaliajassa tuo näyttää tulevat ja menevät virrat, mutta itselle riittää kun pääsee tarkemmin jyvälle jokaisen vaiheen kulutuksista pitkin päivää ja aurinkotuotot samassa.

SavonSähköSeppo

Ihe oppinu sähkösuhari
Tuolleen vaihekohtainenkulutus pitäs näkyä. Ja manuaalissa luki että jos aurinkoenergiaa tulee enemmän kun kulutusta niin lukemat muuttuu vihreäksi eli menee sit myyntiin.
IMG_20230401_093723.jpg