Valikko
Foorumi
Uudet viestit
Hae sivustolta
Mitä uutta
Uudet viestit
Uudet profiiliviestit
Viime toiminnot
Jäsenet
Tämänhetkiset kävijät
Uudet profiiliviestit
Hae profiiliviesteistä
Kirjaudu sisään
Rekisteröidy
Yleiskatsaus
Haku
Haku
Hae vain otsikoista
Kirjoittaja:
Uudet viestit
Hae sivustolta
Valikko
Kirjaudu sisään
Rekisteröidy
Asenna sovellus
Install
Ilmaisenergia.info -foorumi yhdistetään Konekansa.net -foorumin osaksi vuoden 2025 aikana.
LUE TÄMÄ
pitääksesi käyttäjätunnuksesi voimassa, kiitos!
Foorumi
Energiakeskustelu
Omat aurinkoenergiaprojektit
Lämmönkeruuputkisto Vuolukivileivinuuniin
JavaScript pois käytöstä. Saadaksesi kaiken irti sivustosta, ole hyvä ja salli JavaScriptin käyttö selaimessasi.
Käytät vanhentunutta selainta. Selaimesi ei mahdollisesti näytä tätä tai muita sivustoja oikein. Sinun tulisi päivittää selaimesi tai käyttää
vaihtoehtoista selainta.
.
Vastaa viestiketjuun
Viesti
<blockquote data-quote="savonhumu" data-source="post: 6083" data-attributes="member: 1186"><p>Jeps.</p><p>Hyviä kommentteja molemmilta!! kiitos!</p><p></p><p>Järjestelmä pyörii ja tulee pyörimään ihan verkkosähköllä ja tämä varavoima vain sähkökatkoille. </p><p>Alkuun tarkotus ladata akkuja/upsia ihan verkkovirralla ja mahdollisesti myöhemmin aurinkopaneeleilla joista pitää kyllä eka kahtoo että onko edes kannattavaa pelkille sähkökatkoille ladata akkuja, tuskin! jos aurinkosähköö joskus tulee niin tulevat luultavimmin päävoimaks ja verkkosähkö varalle jos ei riitä auringosta tehoja..</p><p></p><p>Sam123 ihan aiheellinen kommentti tuo että kahtoo rauhassa eka että kauanko pumppu pyörii kun uunia lämmitetään ja varsinki sen jälkeen kun pellit on kiinni, jolloin voipi tönöki olla tyhjillään.. Sitte vasta ruppee laitteistoja tarkemmin mietiskelemään.</p><p>Sen verran nuista mittaustuloksista vielä että 2.5 vrk lämmityksen alotuksesta löyty keräimeltä lämpöö vielä 60*c eli tehoja on jopa yli odotusten ainaki ilman nestekiertoo! semmonen mututuntuma olis että pari tuntia pitäs pumpun pyöriä hiilenpolton loputtua että uunin lämpö olis pudonnu alle kiehumisrajan.. eli kun ottaa lämmitysajanki huomioon niin ehket kolme tuntia olis siellä haarukassa. </p><p></p><p>Tuo vanha ups+akut kuulostaa kohtuullisen kustannustehokkaalle. eikös siinä se lataus ja vaihto verkosta akuille+takasin tulis mukana? onkos nuissa upseissa se virta siniaaltosta vai modattua siniä? Ei tarviis siis vissiin muuta kun modata virtapiuha ohjainpoksilta ja lämpöjohtopumpulta upsiin sopivaks ja lykkää upsin piuhan ohjainpoksille tarkotettuun pistorasiaan.. tuo siks että keskukselta on lämmitysjärjestelmälle erillinen kwh kulutusmittaus johon tuoki pistorasia on liitetty..</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="savonhumu, post: 6083, member: 1186"] Jeps. Hyviä kommentteja molemmilta!! kiitos! Järjestelmä pyörii ja tulee pyörimään ihan verkkosähköllä ja tämä varavoima vain sähkökatkoille. Alkuun tarkotus ladata akkuja/upsia ihan verkkovirralla ja mahdollisesti myöhemmin aurinkopaneeleilla joista pitää kyllä eka kahtoo että onko edes kannattavaa pelkille sähkökatkoille ladata akkuja, tuskin! jos aurinkosähköö joskus tulee niin tulevat luultavimmin päävoimaks ja verkkosähkö varalle jos ei riitä auringosta tehoja.. Sam123 ihan aiheellinen kommentti tuo että kahtoo rauhassa eka että kauanko pumppu pyörii kun uunia lämmitetään ja varsinki sen jälkeen kun pellit on kiinni, jolloin voipi tönöki olla tyhjillään.. Sitte vasta ruppee laitteistoja tarkemmin mietiskelemään. Sen verran nuista mittaustuloksista vielä että 2.5 vrk lämmityksen alotuksesta löyty keräimeltä lämpöö vielä 60*c eli tehoja on jopa yli odotusten ainaki ilman nestekiertoo! semmonen mututuntuma olis että pari tuntia pitäs pumpun pyöriä hiilenpolton loputtua että uunin lämpö olis pudonnu alle kiehumisrajan.. eli kun ottaa lämmitysajanki huomioon niin ehket kolme tuntia olis siellä haarukassa. Tuo vanha ups+akut kuulostaa kohtuullisen kustannustehokkaalle. eikös siinä se lataus ja vaihto verkosta akuille+takasin tulis mukana? onkos nuissa upseissa se virta siniaaltosta vai modattua siniä? Ei tarviis siis vissiin muuta kun modata virtapiuha ohjainpoksilta ja lämpöjohtopumpulta upsiin sopivaks ja lykkää upsin piuhan ohjainpoksille tarkotettuun pistorasiaan.. tuo siks että keskukselta on lämmitysjärjestelmälle erillinen kwh kulutusmittaus johon tuoki pistorasia on liitetty.. [/QUOTE]
Varmistus
Lähetä vastaus
Foorumi
Energiakeskustelu
Omat aurinkoenergiaprojektit
Lämmönkeruuputkisto Vuolukivileivinuuniin
Käytämme sivuillamme evästeitä voidaksemme tarjota käyttäjille paremman käyttökokemuksen sekä kehittääksemme sivuston toimivuutta.
Jatkamalla sivuston käyttöä, hyväksyt evästeiden käytön.
Hyväksy
Lisätietoja...
Ylös