Valikko
Foorumi
Uudet viestit
Hae sivustolta
Mitä uutta
Uudet viestit
Uudet profiiliviestit
Viime toiminnot
Jäsenet
Tämänhetkiset kävijät
Uudet profiiliviestit
Hae profiiliviesteistä
Kirjaudu sisään
Rekisteröidy
Yleiskatsaus
Haku
Haku
Hae vain otsikoista
Kirjoittaja:
Uudet viestit
Hae sivustolta
Valikko
Kirjaudu sisään
Rekisteröidy
Asenna sovellus
Install
Ilmaisenergia.info -foorumi yhdistetään Konekansa.net -foorumin osaksi vuoden 2025 aikana.
LUE TÄMÄ
pitääksesi käyttäjätunnuksesi voimassa, kiitos!
Foorumi
Energiakeskustelu
Omat aurinkoenergiaprojektit
Lämmönkeruuputkisto Vuolukivileivinuuniin
JavaScript pois käytöstä. Saadaksesi kaiken irti sivustosta, ole hyvä ja salli JavaScriptin käyttö selaimessasi.
Käytät vanhentunutta selainta. Selaimesi ei mahdollisesti näytä tätä tai muita sivustoja oikein. Sinun tulisi päivittää selaimesi tai käyttää
vaihtoehtoista selainta.
.
Vastaa viestiketjuun
Viesti
<blockquote data-quote="savonhumu" data-source="post: 6072" data-attributes="member: 1186"><p>Yhtälö:</p><p>Halpa 600w tjtn siniaaltoinvertteri pistorasialla+ vapaa-ajan akkuja tarpeeks(paljoko)? ylläpitolaturi myöskin.</p><p>Nämä tarttis saada varavoimaks lyhyehköjen(tunteja) sähkökatkojen ajoiks. Yks sähköiltä kiinteeasennuksinen lämmitys kv-pumppu lämmönsäädin suntilla+1kpl pistotulpallinen ohjainpoksi-> 2kpl pumppuja kiinni poksissa. tehot yhteensä siinä 250w-paikkeilla.</p><p></p><p>Mitä tarviin ja miten voin toteuttaa että saan automatiikan hoitamaan invertterin käyttöön kun sähköt tipahtaa alas ja pois kun sähköt palaa.</p><p>kv-pumppu saadaan myöskin pistotulpalle jos tarvis.</p><p></p><p>Soveltuuko tuommonen pistorasiasta virtaa ulos lykkäävä invertteri edes tähän vai pitäskö olla himokallis kiinteesti asennetava laite? vai jokin muu kustannustehokkaampi tapa(Ei mikään polttomoottorisydemi!!) onko parempi hieman ylimitoittaa tuo invertteri-> pitempään virtaa vai käykö siinä just päinvastoin eli onko lähelle laitteiden tehomaksimia oleva invertteri parempi?</p><p></p><p>Lisäks systeemin vois tehhä niin että myöhemmin sais vaivattomasti laitettua aurinkopaanelin lataamaan tuota akustoa.. Sokerina pohjalle pitäs olla vielä suhteellisen edukas systeemi.. Akut ja invertteri kustantas vissiin joku 3-500 ekee mutta nuo muut jos menee kovin kalliiks niin ei kehtaa tehhä. Olisko viisaamilla asioista premmin perillä olevilla antaa jotain neuvoa aiheeseen? Siniaaltoa puskeva lienee kuitenkin ainoo oikee laite tähän?</p><p></p><p>Esim tämmönen?</p><p>http://www.elektrolinna.fi/kauppa/index.php?ryhma=D0021D140&infosivukoodi=60S-12E</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="savonhumu, post: 6072, member: 1186"] Yhtälö: Halpa 600w tjtn siniaaltoinvertteri pistorasialla+ vapaa-ajan akkuja tarpeeks(paljoko)? ylläpitolaturi myöskin. Nämä tarttis saada varavoimaks lyhyehköjen(tunteja) sähkökatkojen ajoiks. Yks sähköiltä kiinteeasennuksinen lämmitys kv-pumppu lämmönsäädin suntilla+1kpl pistotulpallinen ohjainpoksi-> 2kpl pumppuja kiinni poksissa. tehot yhteensä siinä 250w-paikkeilla. Mitä tarviin ja miten voin toteuttaa että saan automatiikan hoitamaan invertterin käyttöön kun sähköt tipahtaa alas ja pois kun sähköt palaa. kv-pumppu saadaan myöskin pistotulpalle jos tarvis. Soveltuuko tuommonen pistorasiasta virtaa ulos lykkäävä invertteri edes tähän vai pitäskö olla himokallis kiinteesti asennetava laite? vai jokin muu kustannustehokkaampi tapa(Ei mikään polttomoottorisydemi!!) onko parempi hieman ylimitoittaa tuo invertteri-> pitempään virtaa vai käykö siinä just päinvastoin eli onko lähelle laitteiden tehomaksimia oleva invertteri parempi? Lisäks systeemin vois tehhä niin että myöhemmin sais vaivattomasti laitettua aurinkopaanelin lataamaan tuota akustoa.. Sokerina pohjalle pitäs olla vielä suhteellisen edukas systeemi.. Akut ja invertteri kustantas vissiin joku 3-500 ekee mutta nuo muut jos menee kovin kalliiks niin ei kehtaa tehhä. Olisko viisaamilla asioista premmin perillä olevilla antaa jotain neuvoa aiheeseen? Siniaaltoa puskeva lienee kuitenkin ainoo oikee laite tähän? Esim tämmönen? http://www.elektrolinna.fi/kauppa/index.php?ryhma=D0021D140&infosivukoodi=60S-12E [/QUOTE]
Varmistus
Lähetä vastaus
Foorumi
Energiakeskustelu
Omat aurinkoenergiaprojektit
Lämmönkeruuputkisto Vuolukivileivinuuniin
Käytämme sivuillamme evästeitä voidaksemme tarjota käyttäjille paremman käyttökokemuksen sekä kehittääksemme sivuston toimivuutta.
Jatkamalla sivuston käyttöä, hyväksyt evästeiden käytön.
Hyväksy
Lisätietoja...
Ylös