Valikko
Foorumi
Uudet viestit
Hae sivustolta
Mitä uutta
Uudet viestit
Uudet profiiliviestit
Viime toiminnot
Jäsenet
Tämänhetkiset kävijät
Uudet profiiliviestit
Hae profiiliviesteistä
Kirjaudu sisään
Rekisteröidy
Yleiskatsaus
Haku
Haku
Hae vain otsikoista
Kirjoittaja:
Uudet viestit
Hae sivustolta
Valikko
Kirjaudu sisään
Rekisteröidy
Asenna sovellus
Install
Ilmaisenergia.info -foorumi yhdistetään Konekansa.net -foorumin osaksi vuoden 2025 aikana.
LUE TÄMÄ
pitääksesi käyttäjätunnuksesi voimassa, kiitos!
Foorumi
Energiakeskustelu
Omat aurinkoenergiaprojektit
Lämmönkeruuputkisto Vuolukivileivinuuniin
JavaScript pois käytöstä. Saadaksesi kaiken irti sivustosta, ole hyvä ja salli JavaScriptin käyttö selaimessasi.
Käytät vanhentunutta selainta. Selaimesi ei mahdollisesti näytä tätä tai muita sivustoja oikein. Sinun tulisi päivittää selaimesi tai käyttää
vaihtoehtoista selainta.
.
Vastaa viestiketjuun
Viesti
<blockquote data-quote="savonhumu" data-source="post: 6020" data-attributes="member: 1186"><p>Pientä säätöö vielä niin pääsee tkntilan kytkennät tekemään! parin viikon sissään luultavasti on molemmat systeemit tulilla..</p><p>Alkuperäinen suunnitelma on ollu laittaa uuni samaan kiertoon auringon kanssa, toki omalla pumpulla ja käytännössä omalla piirillä vain lämpö luovutetaan samojen kierukoiden kautta.. </p><p>Vielä on kuitenki vaihtoehtona laittaa varaajavesi uuniin kiertämään kun vapaita lähtöjä olis riittävästi pytyssä. Siinä on vaan pari muuttujaa vielä joita pittää setviä.. kun uunin laittaa kuumaks niin siihen lämpöön et sen koommin voi vaikuttaa ennenku uuni on taas jäähtyny! kiehunta varaajassa ei oikein käy kun sitte menee ilmaa lattialämpöönki jne.. nykyinen 120 litran Kalvopaisunta pitäs riittää tuohon mutta tuskin keittämistilassa ottaa kaikkee vastaan. Sitä en tosin tiijä miten pitkälle kiehunta uunilta tulis putkia pitkin jos vaikka sähköt on poikki niin kauan ettei upps enää riitä?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="savonhumu, post: 6020, member: 1186"] Pientä säätöö vielä niin pääsee tkntilan kytkennät tekemään! parin viikon sissään luultavasti on molemmat systeemit tulilla.. Alkuperäinen suunnitelma on ollu laittaa uuni samaan kiertoon auringon kanssa, toki omalla pumpulla ja käytännössä omalla piirillä vain lämpö luovutetaan samojen kierukoiden kautta.. Vielä on kuitenki vaihtoehtona laittaa varaajavesi uuniin kiertämään kun vapaita lähtöjä olis riittävästi pytyssä. Siinä on vaan pari muuttujaa vielä joita pittää setviä.. kun uunin laittaa kuumaks niin siihen lämpöön et sen koommin voi vaikuttaa ennenku uuni on taas jäähtyny! kiehunta varaajassa ei oikein käy kun sitte menee ilmaa lattialämpöönki jne.. nykyinen 120 litran Kalvopaisunta pitäs riittää tuohon mutta tuskin keittämistilassa ottaa kaikkee vastaan. Sitä en tosin tiijä miten pitkälle kiehunta uunilta tulis putkia pitkin jos vaikka sähköt on poikki niin kauan ettei upps enää riitä? [/QUOTE]
Varmistus
Lähetä vastaus
Foorumi
Energiakeskustelu
Omat aurinkoenergiaprojektit
Lämmönkeruuputkisto Vuolukivileivinuuniin
Käytämme sivuillamme evästeitä voidaksemme tarjota käyttäjille paremman käyttökokemuksen sekä kehittääksemme sivuston toimivuutta.
Jatkamalla sivuston käyttöä, hyväksyt evästeiden käytön.
Hyväksy
Lisätietoja...
Ylös