Valikko
Foorumi
Uudet viestit
Hae sivustolta
Mitä uutta
Uudet viestit
Uudet profiiliviestit
Viime toiminnot
Jäsenet
Tämänhetkiset kävijät
Uudet profiiliviestit
Hae profiiliviesteistä
Kirjaudu sisään
Rekisteröidy
Yleiskatsaus
Haku
Haku
Hae vain otsikoista
Kirjoittaja:
Uudet viestit
Hae sivustolta
Valikko
Kirjaudu sisään
Rekisteröidy
Asenna sovellus
Install
Ilmaisenergia.info -foorumi yhdistetään Konekansa.net -foorumin osaksi vuoden 2025 aikana.
LUE TÄMÄ
pitääksesi käyttäjätunnuksesi voimassa, kiitos!
Foorumi
Energiakeskustelu
Omat aurinkoenergiaprojektit
Lämmönkeruuputkisto Vuolukivileivinuuniin
JavaScript pois käytöstä. Saadaksesi kaiken irti sivustosta, ole hyvä ja salli JavaScriptin käyttö selaimessasi.
Käytät vanhentunutta selainta. Selaimesi ei mahdollisesti näytä tätä tai muita sivustoja oikein. Sinun tulisi päivittää selaimesi tai käyttää
vaihtoehtoista selainta.
.
Vastaa viestiketjuun
Viesti
<blockquote data-quote="savonhumu" data-source="post: 6017" data-attributes="member: 1186"><p>Kuvat on kivoja <img src="data:image/gif;base64,R0lGODlhAQABAIAAAAAAAP///yH5BAEAAAAALAAAAAABAAEAAAIBRAA7" class="smilie smilie--sprite smilie--sprite2" alt=";)" title="Wink ;)" loading="lazy" data-shortname=";)" /></p><p></p><p><a href="http://aijaa.com/0015810689503"><img src="http://i8.aijaa.com/b/00158/10689503.jpg" alt="" class="fr-fic fr-dii fr-draggable " style="" /></a></p><p></p><p>Taisin tuossa joskus aikasemmin retostella että uuni on kovasta käytöstä huolimatta ehyt kun tuli epäilyjä sisuksien kestävyydestä.. Pikkasen pittää nyt ottaa pakkia ;D Tulikannet jouduin uusimaan ja kanavistoja hiukan remontoimaan myöskin ts. nuo tulipesän katolla olevat kivet jotka muodostaa tuon yläkanaviston kävi lenkin lattialla. onneks itse tulipesän katto oli ehyt niin tuli vielä uuni tuosta. Villat laitoin ylätilasta uusiks myöskin! Mihin sitä muuraria tarvitaan? <img src="data:image/gif;base64,R0lGODlhAQABAIAAAAAAAP///yH5BAEAAAAALAAAAAABAAEAAAIBRAA7" class="smilie smilie--sprite smilie--sprite2" alt=";)" title="Wink ;)" loading="lazy" data-shortname=";)" /> </p><p></p><p><a href="http://aijaa.com/0000410689504"><img src="http://i.aijaa.com/b/00004/10689504.jpg" alt="" class="fr-fic fr-dii fr-draggable " style="" /></a></p><p></p><p>Siihen tuli paikat sivuilla ja takana roikkuville osille. alareunat tullee pohjalla näkyvien palovillojen päälle lepoon.</p><p><a href="http://aijaa.com/0036710689505"><img src="http://i.aijaa.com/b/00367/10689505.jpg" alt="" class="fr-fic fr-dii fr-draggable " style="" /></a></p><p></p><p>1cm paksuja pieniä palovillan paloja sirottelin tulikansien päälle sinnetänne ja keräin siihen päälle. jäi siis pieni ilmatila kivien ja kuparilevyjen väliin, jossa ilma pääsee vielä liikkumaan suhteellisen vapaasti.</p><p></p><p>Sattu muuten semmonen vahiko että mennä hupsahti ekalla yrityksellä paikalleen ja vielä ilman hienosäätölekaa ;D 8)</p><p><a href="http://aijaa.com/0066310689506"><img src="http://i.aijaa.com/b/00663/10689506.jpg" alt="" class="fr-fic fr-dii fr-draggable " style="" /></a></p><p></p><p>Tämmöset on molemmilla sivuilla ja takana vastaava mutta tulikansien levyinen</p><p><a href="http://aijaa.com/0086010689507"><img src="http://i.aijaa.com/b/00860/10689507.jpg" alt="" class="fr-fic fr-dii fr-draggable " style="" /></a></p><p></p><p>Sitte vielä koko komeus peittoon villalla päältä + sivuilta niin täyteen kun soppii kohtuudella ja sitte kunnolisen lämpömittarin mittapää oletettuun kuumimpaan kohti villojen alle kupariputkeen kiinni. uunia tulille ja mittahommiin... Suotta läjjää loppuun ennenku tietää tarviiko niitä villanpaloja siellä levyn alla vai pittääkö lisätä fyllinkiä peittävämmäks.. Valmistajan mukaan kannen alla on Yli 600-astetta lämpöö siinä kohti missä liekki ekan kerran törmää tulikansiin ja kääntyy kanavassa eteenpäin. Vuolukivihän tunnetusti johtaa lämpöö hyvin niin mulle veikattiin että semmosta 300-astetta saattas kansien päältä löytyä <img src="data:image/gif;base64,R0lGODlhAQABAIAAAAAAAP///yH5BAEAAAAALAAAAAABAAEAAAIBRAA7" class="smilie smilie--sprite smilie--sprite8" alt=":D" title="Big grin :D" loading="lazy" data-shortname=":D" /></p><p>Saattaapi olla että jerkkua piisaa meijän tarpeeks tahi sitte ei aika näyttää!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="savonhumu, post: 6017, member: 1186"] Kuvat on kivoja ;) [URL=http://aijaa.com/0015810689503][IMG]http://i8.aijaa.com/b/00158/10689503.jpg[/IMG][/URL] Taisin tuossa joskus aikasemmin retostella että uuni on kovasta käytöstä huolimatta ehyt kun tuli epäilyjä sisuksien kestävyydestä.. Pikkasen pittää nyt ottaa pakkia ;D Tulikannet jouduin uusimaan ja kanavistoja hiukan remontoimaan myöskin ts. nuo tulipesän katolla olevat kivet jotka muodostaa tuon yläkanaviston kävi lenkin lattialla. onneks itse tulipesän katto oli ehyt niin tuli vielä uuni tuosta. Villat laitoin ylätilasta uusiks myöskin! Mihin sitä muuraria tarvitaan? ;) [URL=http://aijaa.com/0000410689504][IMG]http://i.aijaa.com/b/00004/10689504.jpg[/IMG][/URL] Siihen tuli paikat sivuilla ja takana roikkuville osille. alareunat tullee pohjalla näkyvien palovillojen päälle lepoon. [URL=http://aijaa.com/0036710689505][IMG]http://i.aijaa.com/b/00367/10689505.jpg[/IMG][/URL] 1cm paksuja pieniä palovillan paloja sirottelin tulikansien päälle sinnetänne ja keräin siihen päälle. jäi siis pieni ilmatila kivien ja kuparilevyjen väliin, jossa ilma pääsee vielä liikkumaan suhteellisen vapaasti. Sattu muuten semmonen vahiko että mennä hupsahti ekalla yrityksellä paikalleen ja vielä ilman hienosäätölekaa ;D 8) [URL=http://aijaa.com/0066310689506][IMG]http://i.aijaa.com/b/00663/10689506.jpg[/IMG][/URL] Tämmöset on molemmilla sivuilla ja takana vastaava mutta tulikansien levyinen [URL=http://aijaa.com/0086010689507][IMG]http://i.aijaa.com/b/00860/10689507.jpg[/IMG][/URL] Sitte vielä koko komeus peittoon villalla päältä + sivuilta niin täyteen kun soppii kohtuudella ja sitte kunnolisen lämpömittarin mittapää oletettuun kuumimpaan kohti villojen alle kupariputkeen kiinni. uunia tulille ja mittahommiin... Suotta läjjää loppuun ennenku tietää tarviiko niitä villanpaloja siellä levyn alla vai pittääkö lisätä fyllinkiä peittävämmäks.. Valmistajan mukaan kannen alla on Yli 600-astetta lämpöö siinä kohti missä liekki ekan kerran törmää tulikansiin ja kääntyy kanavassa eteenpäin. Vuolukivihän tunnetusti johtaa lämpöö hyvin niin mulle veikattiin että semmosta 300-astetta saattas kansien päältä löytyä :D Saattaapi olla että jerkkua piisaa meijän tarpeeks tahi sitte ei aika näyttää! [/QUOTE]
Varmistus
Lähetä vastaus
Foorumi
Energiakeskustelu
Omat aurinkoenergiaprojektit
Lämmönkeruuputkisto Vuolukivileivinuuniin
Käytämme sivuillamme evästeitä voidaksemme tarjota käyttäjille paremman käyttökokemuksen sekä kehittääksemme sivuston toimivuutta.
Jatkamalla sivuston käyttöä, hyväksyt evästeiden käytön.
Hyväksy
Lisätietoja...
Ylös