Valikko
Foorumi
Uudet viestit
Hae sivustolta
Mitä uutta
Uudet viestit
Uudet profiiliviestit
Viime toiminnot
Jäsenet
Tämänhetkiset kävijät
Uudet profiiliviestit
Hae profiiliviesteistä
Kirjaudu sisään
Rekisteröidy
Yleiskatsaus
Haku
Haku
Hae vain otsikoista
Kirjoittaja:
Uudet viestit
Hae sivustolta
Valikko
Kirjaudu sisään
Rekisteröidy
Asenna sovellus
Install
Ilmaisenergia.info -foorumi yhdistetään Konekansa.net -foorumin osaksi vuoden 2025 aikana.
LUE TÄMÄ
pitääksesi käyttäjätunnuksesi voimassa, kiitos!
Foorumi
Energiakeskustelu
Omat aurinkoenergiaprojektit
Lämmönkeruuputkisto Vuolukivileivinuuniin
JavaScript pois käytöstä. Saadaksesi kaiken irti sivustosta, ole hyvä ja salli JavaScriptin käyttö selaimessasi.
Käytät vanhentunutta selainta. Selaimesi ei mahdollisesti näytä tätä tai muita sivustoja oikein. Sinun tulisi päivittää selaimesi tai käyttää
vaihtoehtoista selainta.
.
Vastaa viestiketjuun
Viesti
<blockquote data-quote="savonhumu" data-source="post: 5935" data-attributes="member: 1186"><p>Joo sen vilpen kyllä saapi yläviistoonki mut siinä on kuitenki ruuviliitoksia ym liitospintoja joita ei selvästi oo suunniteltu niin että se asento ois muuta ku alaviistoon.. jatkuvaa nousua ei siis täydellistä saa vaan väkisin jää pieni loiva lenkki alaspäin, johon jääpi ilmalukon riski.. ei auta ku ilmata vaan pitkään ja hartaasti porakonepumpulla ja jättää se ilmauskello auki vaikka viikoks alkuun ja myöhemmin ilmata vielä uuvestaan parissa eri jaksossa päiviä kerrallaan..</p><p></p><p>katto on tiilikatto ja kattosarja läpvienteineen on tälle kattotyypille tehty. Apuruoteet piti tehhä ja ne kiskojen kannakkeet on hyvin samantapaset, kuin lumiesteissä. Matskuna jämäkän olonen sinkitty rauta. kiskot alumeettia, pultiti+mutterit ja keräimien kiinityskynnet rosteria!</p><p></p><p>Ihan hyvin asettu tiilet takas paikalleen kannakkeista huolimatta, ehkä ajan timantilla pienet siivut alareunojen alapinoista veke niistä tiilistä jotka on kannakkeiden kohilla enneku nakkaan keräimet päälle. Pakollista tuo ei luultavsti oo kun lumikuormaa ei juurikaan nuiden tiilien päälle tuu kun ovat keräimien alla mutta veden kulkeutuminen keväällä hiukan mietityttää että meniskö joissain oloissa hieman irvottavan sivusauman alle/välistä kun jäätä kuiteski kertyy tukkeeks.. Aluskate toki pikkuvuodot hoitaa mut mahan hätävarjelun liiotteluna kuitenki tuon tehhä!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="savonhumu, post: 5935, member: 1186"] Joo sen vilpen kyllä saapi yläviistoonki mut siinä on kuitenki ruuviliitoksia ym liitospintoja joita ei selvästi oo suunniteltu niin että se asento ois muuta ku alaviistoon.. jatkuvaa nousua ei siis täydellistä saa vaan väkisin jää pieni loiva lenkki alaspäin, johon jääpi ilmalukon riski.. ei auta ku ilmata vaan pitkään ja hartaasti porakonepumpulla ja jättää se ilmauskello auki vaikka viikoks alkuun ja myöhemmin ilmata vielä uuvestaan parissa eri jaksossa päiviä kerrallaan.. katto on tiilikatto ja kattosarja läpvienteineen on tälle kattotyypille tehty. Apuruoteet piti tehhä ja ne kiskojen kannakkeet on hyvin samantapaset, kuin lumiesteissä. Matskuna jämäkän olonen sinkitty rauta. kiskot alumeettia, pultiti+mutterit ja keräimien kiinityskynnet rosteria! Ihan hyvin asettu tiilet takas paikalleen kannakkeista huolimatta, ehkä ajan timantilla pienet siivut alareunojen alapinoista veke niistä tiilistä jotka on kannakkeiden kohilla enneku nakkaan keräimet päälle. Pakollista tuo ei luultavsti oo kun lumikuormaa ei juurikaan nuiden tiilien päälle tuu kun ovat keräimien alla mutta veden kulkeutuminen keväällä hiukan mietityttää että meniskö joissain oloissa hieman irvottavan sivusauman alle/välistä kun jäätä kuiteski kertyy tukkeeks.. Aluskate toki pikkuvuodot hoitaa mut mahan hätävarjelun liiotteluna kuitenki tuon tehhä! [/QUOTE]
Varmistus
Lähetä vastaus
Foorumi
Energiakeskustelu
Omat aurinkoenergiaprojektit
Lämmönkeruuputkisto Vuolukivileivinuuniin
Käytämme sivuillamme evästeitä voidaksemme tarjota käyttäjille paremman käyttökokemuksen sekä kehittääksemme sivuston toimivuutta.
Jatkamalla sivuston käyttöä, hyväksyt evästeiden käytön.
Hyväksy
Lisätietoja...
Ylös