Valikko
Foorumi
Uudet viestit
Hae sivustolta
Mitä uutta
Uudet viestit
Uudet profiiliviestit
Viime toiminnot
Jäsenet
Tämänhetkiset kävijät
Uudet profiiliviestit
Hae profiiliviesteistä
Kirjaudu sisään
Rekisteröidy
Yleiskatsaus
Haku
Haku
Hae vain otsikoista
Kirjoittaja:
Uudet viestit
Hae sivustolta
Valikko
Kirjaudu sisään
Rekisteröidy
Asenna sovellus
Install
Ilmaisenergia.info -foorumi yhdistetään Konekansa.net -foorumin osaksi vuoden 2025 aikana.
LUE TÄMÄ
pitääksesi käyttäjätunnuksesi voimassa, kiitos!
Foorumi
Energiakeskustelu
Omat aurinkoenergiaprojektit
Lämmönkeruuputkisto Vuolukivileivinuuniin
JavaScript pois käytöstä. Saadaksesi kaiken irti sivustosta, ole hyvä ja salli JavaScriptin käyttö selaimessasi.
Käytät vanhentunutta selainta. Selaimesi ei mahdollisesti näytä tätä tai muita sivustoja oikein. Sinun tulisi päivittää selaimesi tai käyttää
vaihtoehtoista selainta.
.
Vastaa viestiketjuun
Viesti
<blockquote data-quote="savonhumu" data-source="post: 5780" data-attributes="member: 1186"><p>Onneks kuitenkin sen verran rauhallista välillä niin kerkee edes suunnitella toteutusta millon vaan nuppi jaksaa kääntyä näihin hommiin. toteutus kaukanen haave tällähetkellä.</p><p></p><p>Asiaan: Mitteepä arvon raatilaiset ootta mieltä jos nyt kuitenkin vääntäsin tuon uunihomman kokonaan omanaan ja kierrättäsinki varaajan vettä siellä? minkälaisia onkelmia tullee mieleen esim keittämistilanteessa? tosin kun laitetaan se jähytysluuppi käyttöveteen niin ei pitäs kiehua millään normaalitilanteessa! Jos nyt oletetaan että keittää varaaja kunnolla eikä 100l kalvopaisunta jaksa ottaa kaikkee vastaan niin varot pihisee kivasti ja varaaja tyhjenee hyvästi! sillon vissiin pääsee ilmaamaan lattialämmitystäkin ainakin osittain? ja voiskohan löytyä semmonenki olosuhe joskus jos keittää niin että virtaakin on olemassa, että suntista huolimatta lattioihin pääsee liika kuumaa vettä? Eli paluuvirtaus ei jaksakkaan jäähdyttää tarpeeks varaajalta lähtevää tulikuumaa vettä? Tosin edelleen sen jähytysluupin pitäs hoidella homma mutta jos ajatellaan vaikkapa vikatilannetta että jähytys ei toimikkaan jostain syystä..</p><p></p><p>Tämmösen kuumenemisen vois saada aikaan keväällä kun arska jo mollottaa hyvästi ja rouva leipasee ruisleipää.. Voihan se olla että tuolla keruuputkistolla ei saa tuota pyttyä kiehumaan koskaan mutta siihen pittää kuitenki varautua!</p><p></p><p>Toinen homma nuihin aikasempiin keräimien kytkentäongelmaan ratkes! On saatavissa ihan hydroalumiinista kaikki liittimet sinne katolle ja niihin rosteriletkuihinki pitäs saada alumiini tai rosteriliittimet messinkisten tilalle, joten se ongelma ei enää kiusaa. Savosolarin kautta liikkuvat nuo osat jälleenmyyjien välityksellä. Jostain italiasta tilaavat erikoiseriä ja ei tasan saa mistään tukusta!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="savonhumu, post: 5780, member: 1186"] Onneks kuitenkin sen verran rauhallista välillä niin kerkee edes suunnitella toteutusta millon vaan nuppi jaksaa kääntyä näihin hommiin. toteutus kaukanen haave tällähetkellä. Asiaan: Mitteepä arvon raatilaiset ootta mieltä jos nyt kuitenkin vääntäsin tuon uunihomman kokonaan omanaan ja kierrättäsinki varaajan vettä siellä? minkälaisia onkelmia tullee mieleen esim keittämistilanteessa? tosin kun laitetaan se jähytysluuppi käyttöveteen niin ei pitäs kiehua millään normaalitilanteessa! Jos nyt oletetaan että keittää varaaja kunnolla eikä 100l kalvopaisunta jaksa ottaa kaikkee vastaan niin varot pihisee kivasti ja varaaja tyhjenee hyvästi! sillon vissiin pääsee ilmaamaan lattialämmitystäkin ainakin osittain? ja voiskohan löytyä semmonenki olosuhe joskus jos keittää niin että virtaakin on olemassa, että suntista huolimatta lattioihin pääsee liika kuumaa vettä? Eli paluuvirtaus ei jaksakkaan jäähdyttää tarpeeks varaajalta lähtevää tulikuumaa vettä? Tosin edelleen sen jähytysluupin pitäs hoidella homma mutta jos ajatellaan vaikkapa vikatilannetta että jähytys ei toimikkaan jostain syystä.. Tämmösen kuumenemisen vois saada aikaan keväällä kun arska jo mollottaa hyvästi ja rouva leipasee ruisleipää.. Voihan se olla että tuolla keruuputkistolla ei saa tuota pyttyä kiehumaan koskaan mutta siihen pittää kuitenki varautua! Toinen homma nuihin aikasempiin keräimien kytkentäongelmaan ratkes! On saatavissa ihan hydroalumiinista kaikki liittimet sinne katolle ja niihin rosteriletkuihinki pitäs saada alumiini tai rosteriliittimet messinkisten tilalle, joten se ongelma ei enää kiusaa. Savosolarin kautta liikkuvat nuo osat jälleenmyyjien välityksellä. Jostain italiasta tilaavat erikoiseriä ja ei tasan saa mistään tukusta! [/QUOTE]
Varmistus
Lähetä vastaus
Foorumi
Energiakeskustelu
Omat aurinkoenergiaprojektit
Lämmönkeruuputkisto Vuolukivileivinuuniin
Käytämme sivuillamme evästeitä voidaksemme tarjota käyttäjille paremman käyttökokemuksen sekä kehittääksemme sivuston toimivuutta.
Jatkamalla sivuston käyttöä, hyväksyt evästeiden käytön.
Hyväksy
Lisätietoja...
Ylös