Valikko
Foorumi
Uudet viestit
Hae sivustolta
Mitä uutta
Uudet viestit
Uudet profiiliviestit
Viime toiminnot
Jäsenet
Tämänhetkiset kävijät
Uudet profiiliviestit
Hae profiiliviesteistä
Kirjaudu sisään
Rekisteröidy
Yleiskatsaus
Haku
Haku
Hae vain otsikoista
Kirjoittaja:
Uudet viestit
Hae sivustolta
Valikko
Kirjaudu sisään
Rekisteröidy
Asenna sovellus
Install
Ilmaisenergia.info -foorumi yhdistetään Konekansa.net -foorumin osaksi vuoden 2025 aikana.
LUE TÄMÄ
pitääksesi käyttäjätunnuksesi voimassa, kiitos!
Foorumi
Energiakeskustelu
Omat aurinkoenergiaprojektit
Lämmönkeruuputkisto Vuolukivileivinuuniin
JavaScript pois käytöstä. Saadaksesi kaiken irti sivustosta, ole hyvä ja salli JavaScriptin käyttö selaimessasi.
Käytät vanhentunutta selainta. Selaimesi ei mahdollisesti näytä tätä tai muita sivustoja oikein. Sinun tulisi päivittää selaimesi tai käyttää
vaihtoehtoista selainta.
.
Vastaa viestiketjuun
Viesti
<blockquote data-quote="savonhumu" data-source="post: 5625" data-attributes="member: 1186"><p>Nope! Rosteria voipi käyttää ja kupariakin kunhan estetään kosteuden ja hapen mukanaan tuoma korroosio! Sopiva hitsattava kutistesukka liitoksen päälle missä materiaali vaihtuu niin homma toimii!!</p><p></p><p>Minun silmään nuo kerräimet on kyllä siistit kun vertaa niihin muovipintapeltipuuhäkkyröihin, joita saapi alibabasta <img src="data:image/gif;base64,R0lGODlhAQABAIAAAAAAAP///yH5BAEAAAAALAAAAAABAAEAAAIBRAA7" class="smilie smilie--sprite smilie--sprite2" alt=";)" title="Wink ;)" loading="lazy" data-shortname=";)" /> Taustojahan nuissa vasta näkkyy.. Eiköhän sillä savosolarilla ole jokin ihan hyväkin syy tuohon alumeetin käyttöön kun vanhempi huonompituottonen on kuparipilleillä varusteltu. Mulle on ihan yks ja sama tuo maksimilämpö kun ei sitä varraajan kuitenkaan saa, oleellisempaa on tuotto petej:n mainihtemalla käyttölämpötila-alueella.. Eikähän niitä tunnustuksia maalimaltakaan kait ihan tyhjästä tule. Minun puolesta voidaan tätä aihetta jatkaa mutta pyytäsin että mieluumin pijettäs tämä ketju tän allekirjottaneen rojektin ympärillä ja siirrytään tuonne toiselle osastolle jossa on jo valmiina aika paljonkin vääntöö eri keräinmallien paremmuudesta. Tässä ei hyövytä jatkaa kun ei se tuota mallia miksikään muuta ;D</p><p></p><p>Asiaa nyt jo sen verran setvin putkarkaverin kanssa, että on olemassa koneellisesti puristettavia liittimiä jotka on rosteria ja valikoimaa aivan yhtäpaljo kun messinkisilläki. sopivalla lämmönkestävällä tiivisteteipillä pakkaamalla tai tivisteliimalla voidaan vaihto rosteriin suorittaa jo keräimeltä lähtevän alukurvin toisesta päästä.. nuihin rosteriosiin on saatavilla lämpöä sietävät tiivarit ja kustannustasoltaan ovat lähellä vastaavia kupari-ja messinkiosia! ilmauskello on jo sitten sama, mitä matskua on kun rosterille soveltuu mikävain! Se kello luultavasti helpottaa ilmausta kun kuitenki on korkeimmassa paikassa. vesikiertolattiohin rakenneltiin semmonen kiintee sydemi että saatiin ilmattua käyttöveden paineella kaikki niin meni joutuin ja oli helppoo. Tähän ei valitettavasti käy kun on eri nesteet käytössä ja porakonepumpulla tehhään luultavasti niin tuo kello ei ainakaan pahenna tilannetta..</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="savonhumu, post: 5625, member: 1186"] Nope! Rosteria voipi käyttää ja kupariakin kunhan estetään kosteuden ja hapen mukanaan tuoma korroosio! Sopiva hitsattava kutistesukka liitoksen päälle missä materiaali vaihtuu niin homma toimii!! Minun silmään nuo kerräimet on kyllä siistit kun vertaa niihin muovipintapeltipuuhäkkyröihin, joita saapi alibabasta ;) Taustojahan nuissa vasta näkkyy.. Eiköhän sillä savosolarilla ole jokin ihan hyväkin syy tuohon alumeetin käyttöön kun vanhempi huonompituottonen on kuparipilleillä varusteltu. Mulle on ihan yks ja sama tuo maksimilämpö kun ei sitä varraajan kuitenkaan saa, oleellisempaa on tuotto petej:n mainihtemalla käyttölämpötila-alueella.. Eikähän niitä tunnustuksia maalimaltakaan kait ihan tyhjästä tule. Minun puolesta voidaan tätä aihetta jatkaa mutta pyytäsin että mieluumin pijettäs tämä ketju tän allekirjottaneen rojektin ympärillä ja siirrytään tuonne toiselle osastolle jossa on jo valmiina aika paljonkin vääntöö eri keräinmallien paremmuudesta. Tässä ei hyövytä jatkaa kun ei se tuota mallia miksikään muuta ;D Asiaa nyt jo sen verran setvin putkarkaverin kanssa, että on olemassa koneellisesti puristettavia liittimiä jotka on rosteria ja valikoimaa aivan yhtäpaljo kun messinkisilläki. sopivalla lämmönkestävällä tiivisteteipillä pakkaamalla tai tivisteliimalla voidaan vaihto rosteriin suorittaa jo keräimeltä lähtevän alukurvin toisesta päästä.. nuihin rosteriosiin on saatavilla lämpöä sietävät tiivarit ja kustannustasoltaan ovat lähellä vastaavia kupari-ja messinkiosia! ilmauskello on jo sitten sama, mitä matskua on kun rosterille soveltuu mikävain! Se kello luultavasti helpottaa ilmausta kun kuitenki on korkeimmassa paikassa. vesikiertolattiohin rakenneltiin semmonen kiintee sydemi että saatiin ilmattua käyttöveden paineella kaikki niin meni joutuin ja oli helppoo. Tähän ei valitettavasti käy kun on eri nesteet käytössä ja porakonepumpulla tehhään luultavasti niin tuo kello ei ainakaan pahenna tilannetta.. [/QUOTE]
Varmistus
Lähetä vastaus
Foorumi
Energiakeskustelu
Omat aurinkoenergiaprojektit
Lämmönkeruuputkisto Vuolukivileivinuuniin
Käytämme sivuillamme evästeitä voidaksemme tarjota käyttäjille paremman käyttökokemuksen sekä kehittääksemme sivuston toimivuutta.
Jatkamalla sivuston käyttöä, hyväksyt evästeiden käytön.
Hyväksy
Lisätietoja...
Ylös