Valikko
Foorumi
Uudet viestit
Hae sivustolta
Mitä uutta
Uudet viestit
Uudet profiiliviestit
Viime toiminnot
Jäsenet
Tämänhetkiset kävijät
Uudet profiiliviestit
Hae profiiliviesteistä
Kirjaudu sisään
Rekisteröidy
Yleiskatsaus
Haku
Haku
Hae vain otsikoista
Kirjoittaja:
Uudet viestit
Hae sivustolta
Valikko
Kirjaudu sisään
Rekisteröidy
Asenna sovellus
Install
Ilmaisenergia.info -foorumi yhdistetään Konekansa.net -foorumin osaksi vuoden 2025 aikana.
LUE TÄMÄ
pitääksesi käyttäjätunnuksesi voimassa, kiitos!
Foorumi
Energiakeskustelu
Aurinkosähkö
Kysymys kaapeloinnista 12V järjestelmässä
JavaScript pois käytöstä. Saadaksesi kaiken irti sivustosta, ole hyvä ja salli JavaScriptin käyttö selaimessasi.
Käytät vanhentunutta selainta. Selaimesi ei mahdollisesti näytä tätä tai muita sivustoja oikein. Sinun tulisi päivittää selaimesi tai käyttää
vaihtoehtoista selainta.
.
Vastaa viestiketjuun
Viesti
<blockquote data-quote="wepu" data-source="post: 23766" data-attributes="member: 5187"><p>Kaapelin hintahan se ratkaisee, millaista kaapelia vedetään. Kaapelilaskurista katsot mikä olisi soveliainta kaapelia, ja etsit halvimman vaihtoehdon.</p><p>Laitekaapelien paksuudet ovat kriittinen kohta systeemissä, koska liian ohuet piuhat muuttavan energiaa lämmöksi. 12V systeemissä tarvitsee yllätävän paksuja kaapeleita, ja saatavuudessa on pikkukaupungissa puutteita. Oma ratkaisu oli laskea varmuuden vuoksi yläkanttiin, ja laittaa 10 neliön kaapelia kahdeen noin 8m vetoon. Oli muutaman euron kallimpi kuin 6 neliöinen, mutta kerranhan se vain kirpaisee. Ja systeemiä voi tarvittaessa laajentaa ilman uutta kaapelinvetoa.</p><p>Mutta tietysti jos olisi nurkat täynnä ilmaista 5x2,5 mcmk:ta , niin tottahan siitä rakentuisi tarvittavat piuhat johtimia yhdistelemällä.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="wepu, post: 23766, member: 5187"] Kaapelin hintahan se ratkaisee, millaista kaapelia vedetään. Kaapelilaskurista katsot mikä olisi soveliainta kaapelia, ja etsit halvimman vaihtoehdon. Laitekaapelien paksuudet ovat kriittinen kohta systeemissä, koska liian ohuet piuhat muuttavan energiaa lämmöksi. 12V systeemissä tarvitsee yllätävän paksuja kaapeleita, ja saatavuudessa on pikkukaupungissa puutteita. Oma ratkaisu oli laskea varmuuden vuoksi yläkanttiin, ja laittaa 10 neliön kaapelia kahdeen noin 8m vetoon. Oli muutaman euron kallimpi kuin 6 neliöinen, mutta kerranhan se vain kirpaisee. Ja systeemiä voi tarvittaessa laajentaa ilman uutta kaapelinvetoa. Mutta tietysti jos olisi nurkat täynnä ilmaista 5x2,5 mcmk:ta , niin tottahan siitä rakentuisi tarvittavat piuhat johtimia yhdistelemällä. [/QUOTE]
Varmistus
Lähetä vastaus
Foorumi
Energiakeskustelu
Aurinkosähkö
Kysymys kaapeloinnista 12V järjestelmässä
Käytämme sivuillamme evästeitä voidaksemme tarjota käyttäjille paremman käyttökokemuksen sekä kehittääksemme sivuston toimivuutta.
Jatkamalla sivuston käyttöä, hyväksyt evästeiden käytön.
Hyväksy
Lisätietoja...
Ylös