Valikko
Foorumi
Uudet viestit
Hae sivustolta
Mitä uutta
Uudet viestit
Uudet profiiliviestit
Viime toiminnot
Jäsenet
Tämänhetkiset kävijät
Uudet profiiliviestit
Hae profiiliviesteistä
Kirjaudu sisään
Rekisteröidy
Yleiskatsaus
Haku
Haku
Hae vain otsikoista
Kirjoittaja:
Uudet viestit
Hae sivustolta
Valikko
Kirjaudu sisään
Rekisteröidy
Asenna sovellus
Install
Ilmaisenergia.info -foorumi yhdistetään Konekansa.net -foorumin osaksi vuoden 2025 aikana.
LUE TÄMÄ
pitääksesi käyttäjätunnuksesi voimassa, kiitos!
Foorumi
Energiakeskustelu
Aurinkosähkö
Kootut avaimet käteen -tarjoukset
JavaScript pois käytöstä. Saadaksesi kaiken irti sivustosta, ole hyvä ja salli JavaScriptin käyttö selaimessasi.
Käytät vanhentunutta selainta. Selaimesi ei mahdollisesti näytä tätä tai muita sivustoja oikein. Sinun tulisi päivittää selaimesi tai käyttää
vaihtoehtoista selainta.
.
Vastaa viestiketjuun
Viesti
<blockquote data-quote="eros" data-source="post: 33679" data-attributes="member: 260"><p>63A pääsulake on aika yleinen ja sellaisen saa korottaa aika moneen liittymään. BG40KTR invertterin tehon voi myös säätää 1-100% välillä ja siten sovittaa pienemmillekin pääsulakkeille. 20kw ja 40kw invertterin hintaero näyttää olevan senverta pieni, että en taida 20kw invertteriä lainkaan tuoda maahan. Puolikkaaseen settiin 40kw invertteri. On ainakin helppo sitten suurennella, kun ei mene invertteri heti vaihtoon. 10kw invertteri olisi senverta edullisempi, että sen pohjalle voisi ehkä tehdä "mikrosetin".</p><p></p><p>Jännitetöitä en ole kehottanut tekemään. MC4 liittimet piuhoihin ja yhdistelee vasta kun piuhat ovat valmiita. Panelien kytkennän voi myös tehdä pimeään aikaan, jolloin virrat/jännitteet ovat matalempia. On hengenvaarallista yhdistää piuha paneleihin ja sitten sorvata piuhan toiseen päähän liitintä..</p><p>17panelia *50v = 850v tyhjäkäyntijännite. Sellaisen kanssa pitää olla varovainen. Mutta jos haluaa säästää/tehdä panelien kytkennät itse, niin töpselillä varustettuun laitteeseen saa tehdä omia kytkentöjä. Luultavasti myöskin ilman syöttöä/lähtöä olevaan laitteeseen saa tehdä itse kytkentöjä, eli ilman verkkoa olevaan invertteriin voi itse yhdistellä panelit ja tilata sähkömiehen vain kytkemään invertteri verkkoon.</p><p>Mutta jos on yhtään epävarma, niin sähköalan ammattilaiset kannattaa tilata tekemään kaikki sähkötyöt.</p><p></p><p>Mut nää menee offtopic, kuuluisi enemmän taloudellinen kannattavuus säikeeseen. Tänne haeskelin urakoitsijalistaa jotka tekisi asiakkaan tarvikkeista asennuksia, eli liki avaimet käteen hommelia.</p><p></p><p>T:Eerin</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="eros, post: 33679, member: 260"] 63A pääsulake on aika yleinen ja sellaisen saa korottaa aika moneen liittymään. BG40KTR invertterin tehon voi myös säätää 1-100% välillä ja siten sovittaa pienemmillekin pääsulakkeille. 20kw ja 40kw invertterin hintaero näyttää olevan senverta pieni, että en taida 20kw invertteriä lainkaan tuoda maahan. Puolikkaaseen settiin 40kw invertteri. On ainakin helppo sitten suurennella, kun ei mene invertteri heti vaihtoon. 10kw invertteri olisi senverta edullisempi, että sen pohjalle voisi ehkä tehdä "mikrosetin". Jännitetöitä en ole kehottanut tekemään. MC4 liittimet piuhoihin ja yhdistelee vasta kun piuhat ovat valmiita. Panelien kytkennän voi myös tehdä pimeään aikaan, jolloin virrat/jännitteet ovat matalempia. On hengenvaarallista yhdistää piuha paneleihin ja sitten sorvata piuhan toiseen päähän liitintä.. 17panelia *50v = 850v tyhjäkäyntijännite. Sellaisen kanssa pitää olla varovainen. Mutta jos haluaa säästää/tehdä panelien kytkennät itse, niin töpselillä varustettuun laitteeseen saa tehdä omia kytkentöjä. Luultavasti myöskin ilman syöttöä/lähtöä olevaan laitteeseen saa tehdä itse kytkentöjä, eli ilman verkkoa olevaan invertteriin voi itse yhdistellä panelit ja tilata sähkömiehen vain kytkemään invertteri verkkoon. Mutta jos on yhtään epävarma, niin sähköalan ammattilaiset kannattaa tilata tekemään kaikki sähkötyöt. Mut nää menee offtopic, kuuluisi enemmän taloudellinen kannattavuus säikeeseen. Tänne haeskelin urakoitsijalistaa jotka tekisi asiakkaan tarvikkeista asennuksia, eli liki avaimet käteen hommelia. T:Eerin [/QUOTE]
Varmistus
Lähetä vastaus
Foorumi
Energiakeskustelu
Aurinkosähkö
Kootut avaimet käteen -tarjoukset
Käytämme sivuillamme evästeitä voidaksemme tarjota käyttäjille paremman käyttökokemuksen sekä kehittääksemme sivuston toimivuutta.
Jatkamalla sivuston käyttöä, hyväksyt evästeiden käytön.
Hyväksy
Lisätietoja...