Valikko
Foorumi
Uudet viestit
Hae sivustolta
Mitä uutta
Uudet viestit
Uudet profiiliviestit
Viime toiminnot
Jäsenet
Tämänhetkiset kävijät
Uudet profiiliviestit
Hae profiiliviesteistä
Kirjaudu sisään
Rekisteröidy
Yleiskatsaus
Haku
Haku
Hae vain otsikoista
Kirjoittaja:
Uudet viestit
Hae sivustolta
Valikko
Kirjaudu sisään
Rekisteröidy
Asenna sovellus
Install
Ilmaisenergia.info -foorumi yhdistetään Konekansa.net -foorumin osaksi vuoden 2025 aikana.
LUE TÄMÄ
pitääksesi käyttäjätunnuksesi voimassa, kiitos!
Foorumi
Energiakeskustelu
Aurinkosähkö
Kootut avaimet käteen -tarjoukset
JavaScript pois käytöstä. Saadaksesi kaiken irti sivustosta, ole hyvä ja salli JavaScriptin käyttö selaimessasi.
Käytät vanhentunutta selainta. Selaimesi ei mahdollisesti näytä tätä tai muita sivustoja oikein. Sinun tulisi päivittää selaimesi tai käyttää
vaihtoehtoista selainta.
.
Vastaa viestiketjuun
Viesti
<blockquote data-quote="don" data-source="post: 33073" data-attributes="member: 51"><p>Moro</p><p></p><p></p><p>Mun mielestäni tosin vain yhden 12 kennoisen järjestelmän tiilikatolle asentaneena juurikin se kiinnikkeiden asentaminen on se aikaavievin osa koko järjestelmän asennuksesta.Kun kiinnityskiskot on asenettu niin paneeleiden nostamisessa ja asentamisessa ei kauvaa mene,mulla oli kaks kaveria auttamassa kun ne paneelit asennettiin niin kävi helposti ei tarvinnut ravata ylös alas katolta,kahteenpekkaankin homma tietysti onnistuu,yksin jo vaikeammin.Sähkäriltä piuhojen yhdistämiseen taisi lähes vartti mennä kun olin invertterin jo valmiiksi asentanut ja osan johdotuksista.</p><p>Olisiko koko hommassa vanhalta mieheltä mennyt hitaasti ja ensimmäistä kertaa tehtynä ehkä seitsemän kahdeksan tuntia,luulen että asentajat joita luultavasti on kaksi kun näitä järjestelmiä asentavat menee tällaisessa 12 paneelisessa ehkä kolme neljä tuntia kun ovat hyvin treenanneet ja tietävät komman jujun.</p><p>Onhan toi 3400 € työn osuutena paljon vaikkakin siitä sen kotitalousvähennyksen saakin ja varmasti se kotitalousvähennys vaikuttaa korottavasti asennus hintoihin,näyttäisi että asennettuna järjestelmät maksavat vähintään 1,6-2,2 kertaisesti mitä vastaava tulee itse asennettuna maksamaan.</p><p>Silloin kun mennään isoihin yli 25 kW:n järjestelmiin niin asennettuna hinnat tippuvat alle 1 €/W joten on näissä hinnoissa aika hyvin katetta tosin avaimet käteen hinnalla et itse joudu tekemään mitään mutta itse asentaen joudut esim. hakemaan systeemin ja hankkimaan ellet jo aiemmin omista tarvittavat työkalut ym.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="don, post: 33073, member: 51"] Moro Mun mielestäni tosin vain yhden 12 kennoisen järjestelmän tiilikatolle asentaneena juurikin se kiinnikkeiden asentaminen on se aikaavievin osa koko järjestelmän asennuksesta.Kun kiinnityskiskot on asenettu niin paneeleiden nostamisessa ja asentamisessa ei kauvaa mene,mulla oli kaks kaveria auttamassa kun ne paneelit asennettiin niin kävi helposti ei tarvinnut ravata ylös alas katolta,kahteenpekkaankin homma tietysti onnistuu,yksin jo vaikeammin.Sähkäriltä piuhojen yhdistämiseen taisi lähes vartti mennä kun olin invertterin jo valmiiksi asentanut ja osan johdotuksista. Olisiko koko hommassa vanhalta mieheltä mennyt hitaasti ja ensimmäistä kertaa tehtynä ehkä seitsemän kahdeksan tuntia,luulen että asentajat joita luultavasti on kaksi kun näitä järjestelmiä asentavat menee tällaisessa 12 paneelisessa ehkä kolme neljä tuntia kun ovat hyvin treenanneet ja tietävät komman jujun. Onhan toi 3400 € työn osuutena paljon vaikkakin siitä sen kotitalousvähennyksen saakin ja varmasti se kotitalousvähennys vaikuttaa korottavasti asennus hintoihin,näyttäisi että asennettuna järjestelmät maksavat vähintään 1,6-2,2 kertaisesti mitä vastaava tulee itse asennettuna maksamaan. Silloin kun mennään isoihin yli 25 kW:n järjestelmiin niin asennettuna hinnat tippuvat alle 1 €/W joten on näissä hinnoissa aika hyvin katetta tosin avaimet käteen hinnalla et itse joudu tekemään mitään mutta itse asentaen joudut esim. hakemaan systeemin ja hankkimaan ellet jo aiemmin omista tarvittavat työkalut ym. [/QUOTE]
Varmistus
Lähetä vastaus
Foorumi
Energiakeskustelu
Aurinkosähkö
Kootut avaimet käteen -tarjoukset
Käytämme sivuillamme evästeitä voidaksemme tarjota käyttäjille paremman käyttökokemuksen sekä kehittääksemme sivuston toimivuutta.
Jatkamalla sivuston käyttöä, hyväksyt evästeiden käytön.
Hyväksy
Lisätietoja...