Valikko
Foorumi
Uudet viestit
Hae sivustolta
Mitä uutta
Uudet viestit
Uudet profiiliviestit
Viime toiminnot
Jäsenet
Tämänhetkiset kävijät
Uudet profiiliviestit
Hae profiiliviesteistä
Kirjaudu sisään
Rekisteröidy
Yleiskatsaus
Haku
Haku
Hae vain otsikoista
Kirjoittaja:
Uudet viestit
Hae sivustolta
Valikko
Kirjaudu sisään
Rekisteröidy
Asenna sovellus
Install
Ilmaisenergia.info -foorumi yhdistetään Konekansa.net -foorumin osaksi vuoden 2025 aikana.
LUE TÄMÄ
pitääksesi käyttäjätunnuksesi voimassa, kiitos!
Foorumi
Energiakeskustelu
Aurinkosähkö
Easun hybridi-invertteri ostettu
JavaScript pois käytöstä. Saadaksesi kaiken irti sivustosta, ole hyvä ja salli JavaScriptin käyttö selaimessasi.
Käytät vanhentunutta selainta. Selaimesi ei mahdollisesti näytä tätä tai muita sivustoja oikein. Sinun tulisi päivittää selaimesi tai käyttää
vaihtoehtoista selainta.
.
Vastaa viestiketjuun
Viesti
<blockquote data-quote="korsteeni" data-source="post: 46555" data-attributes="member: 7022"><p>seurasin tapahtumaa nyt paikanpäällä mitaten ja verraten</p><p>vastus (hehkulamppu välissä vähentää käynnistysyrityksiä mutta ei poista niitä</p><p>johtunee siitä kun tehoa tulee empi niin käynnistyksen range kapenee käynnistyksien määrä vähenee</p><p>on siitä se hyöty että käynnistykset vähenee</p><p>peneliseteillä ei ollut juurikaan merkitystä muuhun kuin vaatii eri kokoisen vastuksen jos haluaa käynnistyksen johonkin määrättyyn tasoon</p><p></p><p>itse käynnistyksessä panelit alkavat hiljalleen ladata mppt'n kondensaattoria, noin 80V vertti käynnistyy ja kyykkää jännitteen ja vertti käynnistyy uudelleen</p><p>kun jännite pysyy yli 10V niin jää käyntiin</p><p>en tiedä, mutta luulen että tämä vaihe kuluttaa myös akkuja niin pitkään kunnes panelien tuotto on niin suuri että se riittää laturin toimintaan</p><p></p><p>kaikki mitä olen edellä todennut on inverttereistä ollut ac off ja kytkin off elikkä toimii vain laturina, ns talvi asennossa</p><p>tärkeintä kun on että vain ladataan, ei kuluteta</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="korsteeni, post: 46555, member: 7022"] seurasin tapahtumaa nyt paikanpäällä mitaten ja verraten vastus (hehkulamppu välissä vähentää käynnistysyrityksiä mutta ei poista niitä johtunee siitä kun tehoa tulee empi niin käynnistyksen range kapenee käynnistyksien määrä vähenee on siitä se hyöty että käynnistykset vähenee peneliseteillä ei ollut juurikaan merkitystä muuhun kuin vaatii eri kokoisen vastuksen jos haluaa käynnistyksen johonkin määrättyyn tasoon itse käynnistyksessä panelit alkavat hiljalleen ladata mppt'n kondensaattoria, noin 80V vertti käynnistyy ja kyykkää jännitteen ja vertti käynnistyy uudelleen kun jännite pysyy yli 10V niin jää käyntiin en tiedä, mutta luulen että tämä vaihe kuluttaa myös akkuja niin pitkään kunnes panelien tuotto on niin suuri että se riittää laturin toimintaan kaikki mitä olen edellä todennut on inverttereistä ollut ac off ja kytkin off elikkä toimii vain laturina, ns talvi asennossa tärkeintä kun on että vain ladataan, ei kuluteta [/QUOTE]
Varmistus
Lähetä vastaus
Foorumi
Energiakeskustelu
Aurinkosähkö
Easun hybridi-invertteri ostettu
Käytämme sivuillamme evästeitä voidaksemme tarjota käyttäjille paremman käyttökokemuksen sekä kehittääksemme sivuston toimivuutta.
Jatkamalla sivuston käyttöä, hyväksyt evästeiden käytön.
Hyväksy
Lisätietoja...