• Ilmaisenergia.info -foorumi yhdistetään Konekansa.net -foorumin osaksi vuoden 2025 aikana. LUE TÄMÄ pitääksesi käyttäjätunnuksesi voimassa, kiitos!

Closed-Loop Drainback Systems

mikup

New member
onko siis suomessa laillista laittaa yhden kierukan systeemi prop.glyg.

Ainaski varaajat olis halvempia tislatunveden toimiessa valittaja aineena.Tassa esim suomessa myytava tislatulle vedellehttp://www.ultimatemarket.com/PublishedService?file=page&pageID=9&itemcode=10908

Tallasia on ollut esim. Puolassa jo hiukan yli 100 eurolla.
Itse kun olen pohtinut jarjestelman hankintaa myos kotitaloon niin tuppaa kustannukset karkaamaan ja takaisinmaksuaika pitenemaan jos, varaajasta maksaa jo tonnin tai yli.Itse olen nyt testaillut mokilla kesanajan tollasta yksinkertaista kiinalaista tyhjioputki kerain varaaja yhdistelmaa olen vakuttunut aurinko energian toimivuudesta ja sen jarkevyydesta.
Etsinnassa olis systeemi, mika ei maksa paljoa ja toimii myos talvella.Toisin kuin toi mun mokki Kiinalainen jonka syksyn tullen tyhjennan ja laitan varastoon talven yli.

petej

Member
tuollasen löysin y-energian sivulta ->

Nykyään aurinkolämpöjärjestelmissä käytetään yleensä pakkasnesteenä propyleeniglykolin ja veden seosta. Hyväksi havaittuja tuotemerkkejä ovat esimerkiksi Tyfocor ja DC20. Näitä nesteitä ei ole luokiteltu vaarallisiksi aineiksi. Siksi niitä voidaan käyttää yksivaippaisilla kierukoilla, esimerkiksi käyttövesivaraajissa. Niitä käytettäessä ei siten tarvita lisälaitteita rakentamismääräyksen D1 2.3.4.2 mukaisesti.

niin eikös tuo sitä tarkoita? vai olenko ymmärtänyt jonkun kohdan väärin... :)