Valikko
Foorumi
Uudet viestit
Hae sivustolta
Mitä uutta
Uudet viestit
Uudet profiiliviestit
Viime toiminnot
Jäsenet
Tämänhetkiset kävijät
Uudet profiiliviestit
Hae profiiliviesteistä
Kirjaudu sisään
Rekisteröidy
Yleiskatsaus
Haku
Haku
Hae vain otsikoista
Kirjoittaja:
Uudet viestit
Hae sivustolta
Valikko
Kirjaudu sisään
Rekisteröidy
Asenna sovellus
Install
Ilmaisenergia.info -foorumi yhdistetään Konekansa.net -foorumin osaksi vuoden 2025 aikana.
LUE TÄMÄ
pitääksesi käyttäjätunnuksesi voimassa, kiitos!
Foorumi
Energiakeskustelu
Aurinkosähkö
aurinkopanelien tma
JavaScript pois käytöstä. Saadaksesi kaiken irti sivustosta, ole hyvä ja salli JavaScriptin käyttö selaimessasi.
Käytät vanhentunutta selainta. Selaimesi ei mahdollisesti näytä tätä tai muita sivustoja oikein. Sinun tulisi päivittää selaimesi tai käyttää
vaihtoehtoista selainta.
.
Vastaa viestiketjuun
Viesti
<blockquote data-quote="arveccio" data-source="post: 27020" data-attributes="member: 4757"><p>Täällä vuoden puiden teko maksaa sen 150 polttoaineina. Minusta omalle työlle hinnan laskemisessa ei ole oikein järkeä ellei se ulkoiluun käytetty aika ole pois palkkatyöstä. Sama kun sanoisi ettei raaski käydä kävelylenkillä kun se "maksaa" 10 plus työnantajamaksut.</p><p></p><p>Jos lämmittäisin sähköllä niin siihen menis se 1500/vuosi ja lämmitysjärjestelmän rakentaminen maksoi 7 vuotta sitten 14000 miinus energia-avustus. Lähdin siis suorasta sähkölämmityksestä liikkeelle. 6*1500=9000 ja muistelisin että energia-avustus oli 30% eli rakennuskustannus omasta taskusta oli loppupeleissä 9800. TMA siis saavutetaan ensitalvena. <img src="data:image/gif;base64,R0lGODlhAQABAIAAAAAAAP///yH5BAEAAAAALAAAAAABAAEAAAIBRAA7" class="smilie smilie--sprite smilie--sprite1" alt=":)" title="Smile :)" loading="lazy" data-shortname=":)" /></p></blockquote><p></p>
[QUOTE="arveccio, post: 27020, member: 4757"] Täällä vuoden puiden teko maksaa sen 150 polttoaineina. Minusta omalle työlle hinnan laskemisessa ei ole oikein järkeä ellei se ulkoiluun käytetty aika ole pois palkkatyöstä. Sama kun sanoisi ettei raaski käydä kävelylenkillä kun se "maksaa" 10 plus työnantajamaksut. Jos lämmittäisin sähköllä niin siihen menis se 1500/vuosi ja lämmitysjärjestelmän rakentaminen maksoi 7 vuotta sitten 14000 miinus energia-avustus. Lähdin siis suorasta sähkölämmityksestä liikkeelle. 6*1500=9000 ja muistelisin että energia-avustus oli 30% eli rakennuskustannus omasta taskusta oli loppupeleissä 9800. TMA siis saavutetaan ensitalvena. :) [/QUOTE]
Varmistus
Lähetä vastaus
Foorumi
Energiakeskustelu
Aurinkosähkö
aurinkopanelien tma
Käytämme sivuillamme evästeitä voidaksemme tarjota käyttäjille paremman käyttökokemuksen sekä kehittääksemme sivuston toimivuutta.
Jatkamalla sivuston käyttöä, hyväksyt evästeiden käytön.
Hyväksy
Lisätietoja...
Ylös