Valikko
Foorumi
Uudet viestit
Hae sivustolta
Mitä uutta
Uudet viestit
Uudet profiiliviestit
Viime toiminnot
Jäsenet
Tämänhetkiset kävijät
Uudet profiiliviestit
Hae profiiliviesteistä
Kirjaudu sisään
Rekisteröidy
Yleiskatsaus
Haku
Haku
Hae vain otsikoista
Kirjoittaja:
Uudet viestit
Hae sivustolta
Valikko
Kirjaudu sisään
Rekisteröidy
Asenna sovellus
Install
Ilmaisenergia.info -foorumi yhdistetään Konekansa.net -foorumin osaksi vuoden 2025 aikana.
LUE TÄMÄ
pitääksesi käyttäjätunnuksesi voimassa, kiitos!
Foorumi
Energiakeskustelu
Aurinkosähkö
aurinkopanelien tma
JavaScript pois käytöstä. Saadaksesi kaiken irti sivustosta, ole hyvä ja salli JavaScriptin käyttö selaimessasi.
Käytät vanhentunutta selainta. Selaimesi ei mahdollisesti näytä tätä tai muita sivustoja oikein. Sinun tulisi päivittää selaimesi tai käyttää
vaihtoehtoista selainta.
.
Vastaa viestiketjuun
Viesti
<blockquote data-quote="Puuha" data-source="post: 26994" data-attributes="member: 22"><p>Niin, jos tuotto on vuorokaudessa 40kWh se tekee tällöin n. 1200kWh/kk. Tuo energiamäärä on korvattava sähköä että saadaan se yksi paneli maksettua kuukaudessa. Nyt ilmeisesti kuitenkin korvaa osaksi myös lämmityksessä käytettävää puuta mikä on n. kolmasosan edullisempaa jopa ostotavarana kuin sähkö kWh kohden. </p><p></p><p>Nyt vain pitäisi tietää suhteet miten korvataan verkkosähköä käyttösähkön osalta ja paljonko puuta niin päästään niihin oikein TMA laskentaan. Joka tapauksessa takaisinmaksuaika ei ole näillä tiedoilla mitä on Jolla antanut ja mitä hän on väittänyt että tma olisi kuukausi per paneli.</p><p></p><p>Korjaa toki jos antamissasi tiedoissasi on ollut jotain virheellistä. Ja kysytään nyt vielä että mihin paneleista tuleva energia menee?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Puuha, post: 26994, member: 22"] Niin, jos tuotto on vuorokaudessa 40kWh se tekee tällöin n. 1200kWh/kk. Tuo energiamäärä on korvattava sähköä että saadaan se yksi paneli maksettua kuukaudessa. Nyt ilmeisesti kuitenkin korvaa osaksi myös lämmityksessä käytettävää puuta mikä on n. kolmasosan edullisempaa jopa ostotavarana kuin sähkö kWh kohden. Nyt vain pitäisi tietää suhteet miten korvataan verkkosähköä käyttösähkön osalta ja paljonko puuta niin päästään niihin oikein TMA laskentaan. Joka tapauksessa takaisinmaksuaika ei ole näillä tiedoilla mitä on Jolla antanut ja mitä hän on väittänyt että tma olisi kuukausi per paneli. Korjaa toki jos antamissasi tiedoissasi on ollut jotain virheellistä. Ja kysytään nyt vielä että mihin paneleista tuleva energia menee? [/QUOTE]
Varmistus
Lähetä vastaus
Foorumi
Energiakeskustelu
Aurinkosähkö
aurinkopanelien tma
Käytämme sivuillamme evästeitä voidaksemme tarjota käyttäjille paremman käyttökokemuksen sekä kehittääksemme sivuston toimivuutta.
Jatkamalla sivuston käyttöä, hyväksyt evästeiden käytön.
Hyväksy
Lisätietoja...
Ylös