Valikko
Foorumi
Uudet viestit
Hae sivustolta
Mitä uutta
Uudet viestit
Uudet profiiliviestit
Viime toiminnot
Jäsenet
Tämänhetkiset kävijät
Uudet profiiliviestit
Hae profiiliviesteistä
Kirjaudu sisään
Rekisteröidy
Yleiskatsaus
Haku
Haku
Hae vain otsikoista
Kirjoittaja:
Uudet viestit
Hae sivustolta
Valikko
Kirjaudu sisään
Rekisteröidy
Asenna sovellus
Install
Ilmaisenergia.info -foorumi yhdistetään Konekansa.net -foorumin osaksi vuoden 2025 aikana.
LUE TÄMÄ
pitääksesi käyttäjätunnuksesi voimassa, kiitos!
Foorumi
Energiakeskustelu
Aurinkosähkö
aurinkopanelien tma
JavaScript pois käytöstä. Saadaksesi kaiken irti sivustosta, ole hyvä ja salli JavaScriptin käyttö selaimessasi.
Käytät vanhentunutta selainta. Selaimesi ei mahdollisesti näytä tätä tai muita sivustoja oikein. Sinun tulisi päivittää selaimesi tai käyttää
vaihtoehtoista selainta.
.
Vastaa viestiketjuun
Viesti
<blockquote data-quote="Puuha" data-source="post: 26986" data-attributes="member: 22"><p>Niin, et osaa selittää koska se ei ole mitenkään perusteltavissa edes matemaattisesti saati järjellisesti. Toki se voi olla sinun tapauksessa jokseenkin järkevää mikäli on vain pieni varaaja muttei Ismo67 tapauksessa. </p><p></p><p>On kokolailla turhaa varata kovin paljon ylimääräistä sen yli mitä tarvitaan säädyllisessä ajassa. On vain taloudellisesti kannattavampaa myydä se ylijäämäsähkö alle omatuotanto kustannuksen ja VILP:llä taas jauhaa ostosähköllä sama määrä lämmöksi kun auringosta ei energiaa saada, kuten Rotzi edellä taivuttaa. Ismo67 on tällainen mahdollisuus olemassa ja se pitäisi myös ottaa laskelmissa huomioon. </p><p></p><p>Pääsääntöisesti aina ne vuototehot ja hyötysuhteet ovat pahimmat viholliset kun TMA:ta mietitään. Kesällä kun aurinko paistaa ei vuototehoista ole oikein muuta kuin haittaa. Yleensä vuototeho lämmittää rakennusta sisältä, mikä joudutaan tuulettamaan ulos ja mahdollisesti koneellisesti joudutaan viilentämään. Kaava ei siis todellakaan ole se että varaajassa on kaksinkertainen määrä energiaa varastoituna, se on vasta osa totutta.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Puuha, post: 26986, member: 22"] Niin, et osaa selittää koska se ei ole mitenkään perusteltavissa edes matemaattisesti saati järjellisesti. Toki se voi olla sinun tapauksessa jokseenkin järkevää mikäli on vain pieni varaaja muttei Ismo67 tapauksessa. On kokolailla turhaa varata kovin paljon ylimääräistä sen yli mitä tarvitaan säädyllisessä ajassa. On vain taloudellisesti kannattavampaa myydä se ylijäämäsähkö alle omatuotanto kustannuksen ja VILP:llä taas jauhaa ostosähköllä sama määrä lämmöksi kun auringosta ei energiaa saada, kuten Rotzi edellä taivuttaa. Ismo67 on tällainen mahdollisuus olemassa ja se pitäisi myös ottaa laskelmissa huomioon. Pääsääntöisesti aina ne vuototehot ja hyötysuhteet ovat pahimmat viholliset kun TMA:ta mietitään. Kesällä kun aurinko paistaa ei vuototehoista ole oikein muuta kuin haittaa. Yleensä vuototeho lämmittää rakennusta sisältä, mikä joudutaan tuulettamaan ulos ja mahdollisesti koneellisesti joudutaan viilentämään. Kaava ei siis todellakaan ole se että varaajassa on kaksinkertainen määrä energiaa varastoituna, se on vasta osa totutta. [/QUOTE]
Varmistus
Lähetä vastaus
Foorumi
Energiakeskustelu
Aurinkosähkö
aurinkopanelien tma
Käytämme sivuillamme evästeitä voidaksemme tarjota käyttäjille paremman käyttökokemuksen sekä kehittääksemme sivuston toimivuutta.
Jatkamalla sivuston käyttöä, hyväksyt evästeiden käytön.
Hyväksy
Lisätietoja...
Ylös